با هدف افزایش ایمنی شهروندان در هنگام رفت و آمد، گذرگاه‌های عابرپیاده محدوده منطقه۱۳ ایمن‌سازی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره گفت: «با توجه به مصوبات ابلاغی، بررسی سوابق تصادفات و پس از بازدیدهای متعدد میدانی انجام شده،  ایمن‌سازی گذرگاه عابرپیاده در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک قرار گرفت.»

«محمدهادی علی‌احمدی» افزود: «هدف از اجرای این طرح، افزایش آگاهی و دید رانندگان از محل‌های عبور عابران پیاده است. از این رو به منظور ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده، علائم و تجهیزات ترافیکی از جمله موانع ارتجاعی، رفلکتور، گل میخ و سرعتکاه نصب و جانمایی شده است.»

او ادامه داد: «رنگ آمیزی نرده‌ها با رنگ زرد و مشکی، کاهش ارتفاع نرده در محل‌های عبور، هرس درختان اطراف محل‌های عبور و نصب جان‌پناه و... از دیگر اقداماتی است که به دنبال کاهش تصادفات، افزایش ایمنی معابر و محافظت از جان شهروندان انجام می‌شود.» 

شهردار منطقه۱۳ خاطر نشان کرد: «در حال حاضر، این طرح در گذرگاه‌های عابر پیاده خیابان پیروزی و همچنین پل‌های عابر روی مسیل‌های منطقه  اجرا می‌شود. علاوه بر اینها رفلکتورهای متعدد در تقاطع‌های مسیل جاجرود تهیه و نصب شد.»
علی احمدی گفت: «۱۹۵ رفلکتور، برای نشانه‌گذاری خطوط، تفکیک مسیرهای عبور و مرور، کنترل سرعت وسایل نقلیه، انعکاس نور و همچنین توجه رانندگان و همچنین کاهش نرخ تصادفات در شب نصب شد. این طرح در مسیل جاجرود، تقاطع‌های ۹.۳۵، ۱۰.۳۸، خیابان های صائب تبریزی، امامت و مسیر ویژه اتوبوس تندرو در بزرگراه امام علی(ع) اجرا شد.»