گروه ورزشی: چلسی امشب در صورت پیروزی در خانه بوردو، می‌تواند برای هفتمین سال متوالی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کند.

 به نظر می‌رسید که مردان اسکولاری به راحتی از گروه A صعود کنند، ولی پس از شکست غیرمنتظره این تیم در خانه رم، حالا هر 4 تیم امید صعود دارند. جان تری کاپیتان چلسی که فصل گذشته حضور در فینال این تورنمنت را تجربه کرد، در انتقاد از نمایش چلسی در آن بازی می‌گوید: «اگر همانطور بازی کنیم، حتی نمی‌توانیم به فینال نزدیک شویم.» شاید همین بازی ضعیف، بوردو را هم به پیروزی در بازی امشب امیدوار کرده باشد.

نایب‌قهرمان فرانسه، لیگ قهرمانان را با شکست 4 بر صفر مقابل چلسی شروع کرد و پس از آن در خانه مغلوب رم شد، ولی دو پیروزی متوالی مقابل کلوژ حالا بوردو را در یک‌امتیازی چلسی قرار داده است. اسکولاری اما باور دارد که پیروزی در خارج از خانه برای چلسی آسان‌تر است چون حریفان در استمفوردبریج بسیار بسته بازی می‌کنند.

در دیگر بازی این گروه، رم اوج گرفته میهمان کلوژ است. رم 6 امتیازی پس از دو پیروزی پیاپی در سری A روحیه و آمادگی قبلی‌اش را پیدا کرده ولی قهرمان رومانی که 4 امتیازی است، برای حفظ آخرین امید صعود با تمام وجود بازی خواهد کرد. پانوچی مدافع رم به دلیل مصدومیت در این بازی غایب است.

بازگشت جرارد

لیورپول که شنبه در غیاب جرارد مقابل فولام به تساوی بدون گل رسید، امیدوار است با بازگشت کاپیتان تیمش مارسی را شکست دهد و به مرحله حذفی برسد. بنیتس امیدوار است که بار دیگر شاهد همکاری جرارد و تورس باشد و می‌گوید: «به عنوان یک مربی نمی‌خواهم از بازیکنی نام ببرم ولی جرارد و تورس از وقتی کنار هم بازی می‌کنند، 54 گل زده‌اند، بنابراین طبیعی است که هردو بازیکن اهمیت زیادی برای ما دارند.» در بازی رفت که با پیروزی 2 بر یک لیورپول به پایان رسید، جرارد زننده هر دو گل تیمش بود. بنیتس اضافه می‌کند: «از نتیجه بازی شنبه ناراحت هستیم، ولی صحبت کردن درباره بازی‌های قبلی فایده‌ای ندارد. تنها باید با بررسی اشتباهات به فکر بازی بعدی باشیم.»

لیورپول در گروه D مانند آتلتیکو مادرید

8 امتیازی است ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم ایستاده. مارسی با تنها 3 امتیاز، تقریبا از صعود ناامید شده است، ولی با خاطرات خوبی که از آنفیلد دارد، به لیورپول سفر می‌کند. سال گذشته و در اولین روزهای مربیگری اریک گرتس، مارسی توانست به عنوان اولین تیم فرانسوی در آنفیلد به پیروزی برسد و در صورت تکرار این نتیجه سرنوشت صعود به روز پایانی کشیده می‌شود. بودوین زندن هافبک هلندی مارسی که یکشنبه با یک ضربه ایستگاهی دیدنی، تیمش را از شکست مقابل لیل نجات داد به این بازی امیدوار است. او که سابقه بازی در لیورپول را هم دارد، می‌گوید: «لیگ قهرمانان در بالاترین سطح برگزار می‌شود.

امسال هرچند تنها 3 امتیاز داریم ولی چهره خوبی از مارسی به نمایش گذاشتیم. هنوز کار تمام نشده و می‌توانیم کاری کنیم. این یک بازی کلیدی است چون می‌توانیم به رتبه سوم برسیم. پس از بازی، باید ببینیم که آیا می‌توانیم رتبه بالاتری را مدنظر قراردهیم.» او درباره بازگشت به آنفیلد می‌گوید: «آنفیلد جو فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر این، هنوز خاطرات سال گذشته از یاد نرفته است. می‌توانیم از این موضوع استفاده کنیم و بهترین بازی‌مان را به نمایش بگذاریم.»

در دیگر بازی این گروه، آتلتیکو مادرید با پیروزی مقابل آیندهوون می‌تواند صعود کند ولی آنها نگران تاثیر فضای ورزشگاه ویسنته کالدرون هستند که به دلیل جریمه یوفا، خالی از تماشاگر خواهد بود. لوئیس پره‌آ مدافع کلمبیایی آتلتیکو می‌گوید: «بازی بدون تماشاگر، بدترین تنبیه برای یک بازیکن است. ترجیح می‌دادم که همه ورزشگاه علیه ما بود چراکه این چیزی است که آدرنالین شما را بالا می‌برد و یک بازیکن به آن نیاز دارد. این بازی شرایط عجیبی خواهد داشت.» بازی رفت دو تیم با پیروزی 3 بر صفر آتلتیکو به پایان رسید. آیندهوون هم مانند مارسی 3 امتیازی است و به کسب رتبه سوم فکر می‌کند.

آنورتوسیس در یک قدمی صعود

آنورتوسیس نماینده گمنام قبرس امشب فرصت دارد با پیروزی مقابل وردربرمن و صعود به مرحله حذفی، شگفتی را کامل کند. تیم بندر فاماگوستا در حال حاضر با 5 امتیاز پس از اینتر در رتبه دوم گروه B ایستاده و برمن با تنها 3 امتیاز قعرنشین است. بازی رفت دو تیم در آلمان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در دیگر بازی این گروه تساوی اینتر مقابل پاناتینایکو در جوزپه‌مه‌آتزا هم برای صعود کافی خواهد بود. اینتر که 8 امتیاز دارد، در بازی رفت در آتن موفق شد به پیروزی 2 بر صفر برسد ولی مردان مورینیو که شنبه‌شب توانستند با شکست یووه در صدر جدول سری A باقی بمانند، امشب هم به دنبال پیروزی هستند تا صدرنشینی‌شان را قطعی کنند. پاتریک ویرا که در دقایق پایانی بازی مقابل یوونتوس به زمین آمد، این بازی را به دلیل مصدومیت از دست می‌دهد.