همشهری آنلاین: فنرباغچه حذف شد و رئال مادرید به لطف رائول پیروز شد.

مسابقات لیگ قهرمانان اروپا پنجم آذر در شهرهای مختلف اروپا برگزار شد.

 در  گروه E، تیم‌های ویارئال و منچستر یونایتد، هر دو برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی به یک تساوی نیاز داشتند و اینکه بازی آنها بدون گل، مساوی به پایان رسید، در درجه اول به این دلیل بود که تیم اسپانیایی کاملا دفاعی بازی می‌کرد و در کل 90 دقیقه در نیمه زمین خود بود.

 در بازی دوم این گروه که بین سلتیک گلاسکو اسکاتلند و آلبورگ، قهرمان دانمارک انجام شد، تیم تحت رهبری رابسون با گلی که به ثمر رساند، رویای اولین پیروزی خارج از خانه در لیگ قهرمانان را می‌دید، اما باز هم اینچنین نشد. یک گل از کاکا، برادر کوچک‌تر دده، بازیکن برزیلی دورتموند، بازی را به تساوی کشاند و باز هم بدتر برای سلتیک، یک گل خودی بود که اسکاتلندی‌ها را از صعود کاملا ناامید کرد.

در گروه F، بایرن مونیخ با یک پیروزی سزاوارانه برابر استه‌آوا بخارست رومانی، صعود به مرحله بعدی را مسلم کرد. در این دیدار میروسلاو کلوزه، دو بار برای بایرنی‌ها گلزنی کرد. این در حالی است که لوکا تونی ایتالیایی نیز با زدن گل دوم بایرن، اولین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.

 در بازی بعدی این گروه، دو تیم فیورنتینا از ایتالیا و لیون از فرانسه به مصاف هم رفتند. این بازی که از سوی دو طرف کاملا دفاعی انجام می‌شد، با پیروزی 2 بر 1 فرانسوی‌ها به اتمام رسید. حالا در دیدارهای آخر این گروه، فیورنتینا باید برای کسب جایگاه سوم گروه با بخارستی‌ها رو برو شود و لیون برای کسب مقام اول گروه با بایرن مونیخ دیدار کند.

در گروه G، همه چیز روشن است. آرسنال و پورتو از حالا صعودشان را به یک هشتم نهایی قطعی می‌بینند. یک دیدار پایانی بین دیناموکی‌یف و فنرباغچه می‌تواند برنده بلیت ورود به جام یوفا را تعیین کند و آرسنال و پورتو نیز برای تعیین تیم اول گروه بازی خواهند کرد.

 دیشب آرسنالی ها در مقابل کی‌یف در لندن مجبور شدند تا دقیقه 87 صبر کنند تا اینکه فابرگاس با گلی که زد، پیروزی را نصیب آنها کند.

 در استانبول خیلی زود رویای صعود به یک هشتم نهایی برای تماشاگران متعصب فنرباغچه نقش بر آب شد. تیم پورتو در همان نیمه اول دو گل توسط لیساندرو لوپز زد تا گل نیمه دوم کاظم ریچاردز نتواند مشکلی از شاگردان آراگونس حل کند.

در گروه H، تیم رئال مادرید از همان ابتدا بر تیم بوریسوف از روسیه سفید فشار وارد کرد، به طوری که خیلی زود توسط رائول در دقیقه 7 به گل برتری رسید. رئالی‌ها پس از آن بازی را کاملا در اختیار گرفتند و روی ضد حملات نیز خطرناک نشان دادند. آنها در طول بازی خونسردی خود را حفظ کردند و با این پیروزی با ارزش به خانه برگشتند.

 در بازی دیگر این گروه میان زنیت سن پترزبورگ و یوونتوس تورین ایتالیا، تیم میزبان شانس بیشتری برای برد داشت و چندین خطر را هم روی دروازه تورینی‌ها به وجود آورد، اما این بازی در پایان 90 دقیقه رقابت، بدون گل به پایان رسید.

امشب نیز دیدارهای گروه‌های دیگر انجام خواهد شد.