همشهری آنلاین: روسای جمهوری ایران و تاجیکستان اظهارداشتند: باید ازهمه توانمندی ها و تجربیات برای توسعه مناسبات استفاده کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد و امامعلی رحمان با اشاره به شرایط امروز جهان و بحران اقتصادی غرب تصریح کردند: کشورهای منطقه و دوست ازجمله ایران و تاجیکستان باید با توسعه همکاری، نظام اقتصادی مستقل ایجاد کنند.

روسای جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان خاطرنشان کردند: تبادل آب و برق ،انرژی انتقال تجربیات سد سازی، راه و راه آهن ،صنعت و معدن، ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی و سرمایه گذاری ازجمله زمینه‌های همکاریها است.

آقایان احمدی نژاد و رحمان با اشاره به روابط دیرینه ملت های ایران و تاجیکستان اظهارداشتند: توسعه همکاری فرهنگی ازجمله ایجاد شبکه رادیو و تلویزیون مشترک و معرفی فرهنگ وتمدن غنی دو کشوربه ملت های جهان از اولویت های روابط است.

احمدی نژاد گفت: ایران برای انتقال تجربیات خود به تاجیکستان دربخش های گوناگون محدودیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ایران برای آموزش نیروهای تاجیکستان در زمینه های مختلف علمی ، صنعتی و اقتصادی آمادگی دارد.

رئیس جمهور تاجیکستان نیز روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم دانست و گفت: دوشنبه برای توسعه همکاری با تهران درعرصه های مختلف محدودیتی ندارد.

رحمان با بیان اینکه افزایش همکاری شرایط پیشرفت را فراهم می کند، اظهارداشت: فعال شدن هر چه بیشتر کمیسیون مشترک همکاری ها به نفع ملت های دو کشور است