همشهری‌آنلاین: گواهینامه رانندگان ماجراجو و خاطی باطل می‌شود.

به گزارش شبکه خبر، سرهنگ قربانعلی علیمردانی رئیس پلیس کنترل نامحسوس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و بالا بردن فرهنگ ترافیکی تخلفاتی مانند سرعت، سبقت و حرکات نمایشی در بزرگراه‌ها 30 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در تمام جاده‌های کشور همچنان بیشترین تخلف مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز است گفت: در درون شهری و برون شهری بیش از یک میلیون و 200 هزار تخلف مربوط به سرعت و سبقت غیر مجاز ثبت شده است.

سرهنگ علیمردانی افزود: با نصب دوربین‌های جدید و مجهز در بزرگراه‌های کشور بدون هیچ اغماضی با رانندگان خاطی که جان دیگران را به خطر می‌اندازند برخورد شدید می‌شود.

وی افزود: رانندگانی که 3 تخلف حادثه ساز داشته باشند در مدت یک سال گواهینامه آنان توقیف و خودروی آنان به پارکینگ هدایت می‌شود و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

علیمردانی با اشاره به اینکه ابطال گواهینامه و حتی مجازات حبس در انتظار رانندگان ماجراجو خواهد بود گفت: در بیشتر کشورهای دنیا مجازات‌های شدیدی با رانندگان ماجراجو که جان مردم را به خطر می‌اندازند صورت می‌گیرد.

وی گفت: تنها در بزرگراه نیایش تهران روزانه دوربین‌های ما 500 تا 600 تخلف رانندگی را ثبت می کنند که در روزهای آینده با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد.