رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: نزدیک ۶۰ بیمارستان از پزشکی هسته‌ای استفاده می‌کنند اما پروتکل‌های حفاظتی در آن رعایت نمی‌شود. ایمنی و انضباط هسته‌ای موضوع مهمی است که بعضا در بیمارستان‌ها از آن استفاده نمی‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نخستین جلسه کمیته پدافند غیر عامل شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری، دگفت: به طور استاندارد به هنگام وقوع اضطرار ۳۰ درصد جمعیت شهر باید قابل جابه جایی باشد و مدیریت شهری باید بتواند ۳۰ درصد جمعیت شهر را از محل خطر خارج کند. برای این کار می‌توان در قالب پروژه‌های چند کارکردی از پارک‌های اطراف تهران استفاده کرد تا در شرایط اضطرار بتوان حدود سه میلیون نفر را از شهر خارج و پس از آن به داخل شهر بازگرداند.

بخشی از حرف‌های رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور را در ادامه بخوانید:

  • مجموعه فناوری‌های نو در قالب زیر ساخت‌های شهری خود را نشان می‌دهند و عمدتا در شهرها ایجاد می‌شوند. این فناوری های نو یک سری تهدیدات، خدمات و آسیب پذیری‌ها را در کنار هم دارند. وقتی این مجموعه‌ها کنار سیستم شهری قرار می‌گیرند مفهوم پیچیده تری از پدافند غیر عامل در حوزه شهری نسبت به سایر حوزه ها ایجاد می‌شود. از این رو طبیعتا نیازمند رویکرد جدیدی در مواجهه با آن هستیم و رویکرد سنتی در حوزه شهری دیگر پاسخگو نیست.
  • نزدیک ۶۰ بیمارستان از پزشکی هسته‌ای استفاده می‌کنند اما پروتکل های حفاظتی در آن رعایت نمی‌شود. ایمنی و انضباط هسته‌ای موضوع مهمی است که بعضا در بیمارستان‌ها از آن استفاده نمی‌شود. همچنین در صنعت پتروشیمی نیز پروتکل‌ها و ضوابط ایمنی کمرنگ است. بعضا در حوزه ساختمان سازی نیز ضوابط مدیریت بحران رعایت نمی‌شود.
منبع: برنا