ترید ارز دیجیتال این روزها حسابی مورد توجه قرار دارد و بسیاری از افراد سعی می‌کنند برای حفظ سرمایه و کسب در آمد خود وارد این حوزه شوند. اگر شما هم از این دسته هستید با ما همراه شوید.

نکته اول که باید بدانید این است که ترید ارزهای دیجیتال کار ساده و شوخی‌برداری نیست و شما حتما باید درباره آن مطالعه کنید.

نکته دوم این است که بسیاری از صرافی‌های مهم ارز دیجیتال مثل بایننس ایران را تحریم کرده‌اند. پس اگر قصد ترید ارز دیجیتال دارید باید در ابتدا حتما از صرافی داخلی استفاده کنید.

ترید ارز دیجیتال چیست؟ تریدر ارز دیجیتال کیست؟

ترید Trade به خریدوفروش هر چیز باارزش مانند سهام، طلا، نفتو غیره می‌گویند. بین تریدر و سرمایه‌گذار تفاوت وجود دارد و آن تفاوت در مدت‌زمان نگهداری دارایی‌ها توسط شخص می‌باشد.

سرمایه‌گذاران سرمایه خود را در زمان طولانی‌تری نسبت به تریدرها وارد بازار می‌کنند. اما تریدرها علاقه دارند، زودتر سود حاصل از سرمایه خود را به دست آورند.

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟

معمولاً در هر کشور یک روش خرید ارز دیجیتال از دیگر روش‌ها محبوب‌تر است. برای مثال اغلب کاربران در استرالیا از وب‌سایت     coinspot  برای معامله ارزها دیجیتالی خود استفاده می‌کنند.

معاملات مربوط به ارز دیجیتال از دو طریق صورت می‌گیرد که درروش اول از صرفی‌ها برای معاملات استفاده می‌شود. فرد سرمایه‌گذار یک صرافی معتبر را انتخاب و در آن حساب کاربری ایجاد می‌کند تا با استفاده از آن بتواند امور مربوط به ارزها دیجیتالی خود را به انجام برساند؛ اما درروش دوم سرمایه‌گذار به بازارها مختلف ارزها دیجیتال مانند فارکس مراجعه می‌کند و با ایجاد حساب کاربری در آن، به معامله جفت ارزها مختلف مانند دلار- یورو می‌پردازد.

نکته سوم این است که مقدار مشخص و معقولی از سرمایه خود را وارد بازار کنید و مدیریت سرمایه در ترید ارز دیجیتال را بسیار جدی بگیرید.

ترید ارز دیجیتال چقدر درآمد دارد؟

پاسخ به این سوال ساده نیست و به عوامل بسیار زیاد بستگی دارد، اما شما باید بدانید که بازار ارزهای دیجیتال بازار خاصی است و این طور نیست که سود در آن تضمین‌شده باشد. همین حالا بیت کوین در کانال ۱۹ هزار دلار معامله می‌شود، بیت کوینی که به 68 هزار دلار هم رسیده بود.

برای تخمین درآمدر خود از بازار ارزهای دیجیتال باید به میزان سرمایه، دانش و تجربه و وقتی که صرف این کار می‌کنید توجه داشته باشید. نمی‌توانید با روزی 2 ساعت وقت گذاشتن انتظار درآمد چند صد میلیونی در ماه را داشته باشید.

  • باتوجه‌به این که قرار است افراد بسیار ماهر و حرفه‌ای، قانون ارزهای دیجیتال را تنظیم کنند، این امید وجود دارد که یک سیستم کارآمد برای سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان، مشاغل ارزهای دیجیتال و بانک‌های سنتی ایجاد شود.
  • دولت‌های آگاه مسائل مهم و معنی‌داری مانند تفاوت‌های بین یک سیستم پولی سنتی و دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم را به‌خوبی درک می‌کنند.
  • همان‌طور که نهادهای دولتی یک چارچوب قانونی و سیستم مالیاتی را ایجاد می‌کنند، ارزهای دیجیتال می‌توانند در مقیاس بزرگ به یک کیف پول دیجیتالی برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تبدیل شوند.
  • در هر صورت فعلاً بسیاری از دولت‌های بزرگ، ترید ارز دیجیتال را در چهارچوب یک قانون قرار نمی‌دهند. اما احتمالاً بسیاری از خرده‌فروشان، ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین یا دوج‌کوین را به‌عنوان پول نقد قبول می‌کنند.
  • این افزایش استفاده از رمزارز، آژانس‌های نظارتی ،صرافی های ارز دیجیتال و سیاستمداران را به اقدامات سریع‌تر تشویق می‌کند و باعث می‌شود تا سیستم‌های بلاک‌چین روزبه‌روز پیشرفته‌تر ‌شوند.
  • تمام این فرایندها، صددرصد طی چند سال آینده در بازار ارزهای دیجیتال نفوذ خواهند کرد. سرمایه‌گذاران نمی‌توانند بلاتکلیفی را تحمل کنند، بنابراین احتمال یک چارچوب قانونی درست وجود دارد.

سایت‌های ترید ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

سایت‌های ترید در واقع همان صرافی‌هایی‌اند که می‌شناسیم، صرافی‌هایی که نقش کارگزار بورس را هم بازی می‌کنند. یک صرافی ارز دیجیتال در برابر پول فیات- یا همان دلار و ریال- که از شما دریافت می‌کند به شما ارز دیجیتال می‌دهد.

شما می‌توانید این ارز دیجیتال را به ارزهای دیگر تبدیل کنید و با آن به عنوان یک دارایی دست به ترید ارز دیجیتال بزنید. ترید رمز ارزها از قواعد عمومی ترید یا همان خرید و فروش در بازارهای دیگر پیروی می‌کند، در نتیجه آشنایی با تحلیل تکنیکال حسابی برای شما مفید خواهد بود.

در این نوع صرافی‌ رمز ارز چالش‌ها مختلف ساختاری و فنی وجود دارد و به همین دلیل، به طور کامل نمی‌توانند جایگزینی برای صرافی‌ها متمرکز باشند.

این نوع از صرافی ارز دیجیتال از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند و به همین دلیل میزان درست کار کردن صرافی، به حد زیادی به میزان مقیاس پذیری بلاک چین مرتبط است. به‌عنوان مثال، یونی سواپ از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند و در اوایل سال 2021 که اتریوم طرفداران زیادی پیدا کرده بود، کارمزد هر تراکنش به 40 دلار رسیده بود. از طرفی این صرافی‌ها می‌توانند از رمز ارزها خاصی حمایت کنند و یک صرافی نمی‌تواند تمام رمز ارزها را داشته باشد بنابراین در معامله بعضی از جفت ارزها، مشکلاتی وجود دارد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه معایب و مزایا این نوع صرافی را بیان کنیم مزایا آن شامل ناشناس ماندن، عدم نیاز به ارائه مدارک شخصی و تائید هویت، کنترل وجوه توسط کاربر و عدم وجود خرابی و یا هک شدن سرور مرکزی است و معایب آن شامل ساده نبودن بهره بردن از آن، داشتن ویژگی‌ها ابتدایی و خطر هک شدن سیستم شما می‌باشد.

انوع ترید ارز دیجیتال

اولین نوع ترید، ترید روزانه است.  خرید و فروش این نوع ترید در طول یک روز انجام می‌شود و تریدر به سود و زیانش در طول روز قانع است.

دومین نوع ترید، ترید موقعیت‌گیری است. شما در یک قیمت خاص ارزی را می‌خرید و دستور فروش آن را برای یک قیمت دیگر می‌گذارید. رسیدن به نقطه فروش می‌تواند چند روز یا چند ماه طول بکشد.

خرید و فروش فوری یا اسکالپینگ به لحظه و ساعت وابسته است و به مهارت و تمرکز بالایی نیاز دارد. این نوع خرید و فروش به تازه واردها پیشنهاد نمی‌شود.

ترید بکنیم یا نه؟

پاسخ این سوال به روحیه، سرمایه، دانش و وقت شما وابسته است. اما اگر قصد این کار را دارید و تجربه چندانی ندارید حتما از صرافی‌های داخلی مطمئن و شناخته‌شده استفاده کنید و حداقل در شش ماه نخست انتظار سود کلان نداشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت صرافی ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال، خرید بیت کوین، خرید ارز دیجیتال و خرید تتر به اکس تارا [ extara.net ]  مراجعه نمایید.