ماکسیمیلیانو هینز، یکی از مدیران اجرایی صرافی رمزارز آنلاین بایننس (Binance) بدون اشاره به اعداد و ارقام، خبر از افزایش مشتری‌های این صرافی داده است. او دلایل اصلی را تورم و قوی شدن دلار می‌داند.

ارز دیجیتالل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، ماکسیمیلیانو هینز که مدیر بایننس در قسمت آمریکای لاتین است می‌گوید: «اکنون که شاهد افزایش تورم در سراسر جهان هستیم، می‌بینیم که افراد بیشتری به عنوان راهی برای محافظت از خود در برابر تورم به سراغ ارزهای دیجیتال چون بیت‌کوین می‌آیند.»

هینز، به عنوان نمونه به کشور آرژانتین اشاره می‌کند که با تورم سالیانه ۹۰درصدی دسته و پنجه نرم می‌کند. واقعیت این است که حتی علی‌رغم سقوط ارزش ارزهای دیجیتال، مردم در این کشور پس انداز خود را در بیت‌کوین می‌ریزند. او هم‌چنین از کشورهای برزیل و مکزیک به عنوان یکی از بازارهای برتر این شرکت یاد می‌کند.

او با اشاره به اینکه کشور السالوادور در  پذیرش بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی، پیشتاز در آمریکای لاتین و جهان است، با این حال معتقد است که با وجود عدم تصویب قوانین معنادار در خصوص ارزهای دیجیتال در سایر کشورهای لاتین، این موضوع لزوما چیز بدی برای صرافی بایننس نیست.

هینز در این زمینه می‌گوید: «مقررات به عنوان یک چارچوب است و عدم تنظیم آن چیز بدی نیست، به عبارتی تا مادامی که چیزی ممنوع نشده، غیرقانونی هم نیست.»

بیشتر بخوانید:

اشتیاق به ارزهای دیجیتال در منطقه آمریکای لاتین تنها به مردم محدود نمی‌شود. نجیب ابوکله، رییس‌جمهور السالوادور، ریسک بسیار بالایی بر روی بیت‌کوین انجام داد، آن را به عنوان ارز قانونی تبدیل کرد و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال خریداری کرده است. در نهایت این سرمایه‌گذارای دچار مشکل شد چرا که حدود ۵۰ درصد از ارزش خود را در میان فروش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در سال جاری، از دست داده است.

کد خبر 697069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha