به گزارش همشهری آنلاین، منطقه ۲۲ تهران برعکس ظاهر مدرن و به روزی که در چند سال اخیر پیدا کرده اما با دهها مشکل روبروست، کمبود مدرسه و شلوغ بودن مدارس موجود، نبود سیستم فاضلاب بهینه و یکپارچه و سرانه پایین مراکز بهداشتی و درمانی بخشی از مشکلات شهروندان ساکن در این منطقه است. در کنار اینها، مشکل کمبود وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر از همه خودنمایی می کند، مسئلهای که بعد از ساختن برجها و مجتمعهای مسکونی متعدد در این منطقه و ساکن شدن دهها هزار نفر در آن بیشتر از گذشته شده است.
شهروندان ساکن در این منطقه میگویند که کمبود تاکسی و اتوبوس و همچنین دور بودن خطوط مترو باعث شده که آنها مجبور شوند که از خودروی شخصی خود برای رفت و آمد روزانه استفاده کنند و همین مسئله باعث شده که هم ترافیک در برخی ساعات زیاد شود و هم مصرف سوخت آنها افزایش یابد، مشکلی که شهردار منطقه ۲۲ نیز بر آن مهر تایید میزند.
وحیدرضا محمدی در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: این منطقه سالهاست که در حوزه حمل و نقل عمومی با کمبود مواجه است و در این چند دهه ساکنان منطقه مجبورند از وسایل حمل و نقل عبوری استان البرز به تهران استفاده میکنند.
او درباره اینکه چرا منطقه فاقد خطوط اتوبوسهای تندرو است، توضیح داد: طرح راهاندازی خطوط اتوبوسهای تندرو در شریانهای اصلی منطقه ۲۲ را در دست مطالعه داریم که باید از سوی مشاوران حوزه حمل و نقل به تایید نهایی برسد ولی فعلا در اینباره به جمعبندی نهایی نرسیدهایم.
شهردار منطقه ۲۲ درباره توسعه مترو در این منطقه هم گفت: فعلا ساخت خط ۱۰ مترو در این نقطه کلید خورده که البته زمانبر است اما باید متناسب با جغرافیای منطقه سایر مدهای حمل ونقل عمومی به طور ویژه دیده شود و در همین راستا مشاوران نیز در حال بررسی مدهای دیگری همچون خطوط (ال. آر. تی) هستند که البته این نیز زمانبر است.
محمدی از بخش خصوصی خواست که در حوزه حمل و نقل عمومی این منطقه فعال شود و گفت: اتوبانهای شهید همدانی، شهید خرازی و شهید فهمیده سه اتوبان اصلی است که غرب و جنوب کشور را از منطقه ۲۲ به تهران وصل میکند و اکنون بسیاری از ساکنان از وسایل حمل ونقل عبوری این اتوبانها استفاده میکنند.