تفاهم‌نامه «واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو» به مساحت ۲۵/۸ هکتار میان شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت راه آهن شهری (مترو) تهران و حومه منعقد شد تا بر این اساس گامی در جهت ساخت خط جدید متروی تهران برداشته شود.

مترو اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری  تهران در جریان امضای این تفاهم نامه  با قدردانی از شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت مترو گفت: با تخصیص این زمین، گامی بزرگ در ایجاد یک زیرساخت موفق و موثر برای ساکنان منطقه ۲۲ و سایر مناطقی که در ادامه خط ۱۰ وجود دارند، برداشته شده است.

سید مجتبی شفیعی اضافه کرد: متأسفانه فکری درخصوص تأمین دپو در دوره‌های گذشته نشده بود و همین سبب شده تا خطوط خدمات مطلوبی نظیر کاهش سرفاصله و جابجایی بیشتر مسافر را نداشته باشند.

او ضمن موثرخواندن دپو زمین در بلندمدت، بیان کرد: یکی از ارکان خطوط مترو، تأمین دپوی مناسب است. اگر دپو از ابتدای پروژه تأمین شده باشد کمک بزرگی برای طراحی‌ها و اقدامات اجرایی در آینده خواهد بود.

معاون شهردارتهران گفت: با همه مشکلات موجود، شبکه متروی تهران در دنیا از نظر طول و تعداد ایستگاه، رتبه بیستم را میان ۲۵۰ مترو دنبا دارد؛ شمن اینکه هم اکنون حدود ۱۰ شهر ایران درحال توسعه خطوط متروی خود هستند.

پیش‌بینی زمان ساخت خط ۱۰

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هم در ادامه، با بیان اینکه خط ۱۰‌ مترو طی ۴ سال آینده با فازبندی وارد مرحله بهره برداری خواهد شد، گفت:  طول خط ۱۰ برابر با ۴۳ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه است که با این تفاهم به ۴۷ کیلومتر و ۳۶ ایستگاه افزایش می‌یابد.

مسعود درستی اضافه کرد: ۱۱ ایستگاه از خط ۱۰ در منطقه ۲۲ وجود داشت که با این تفاهم نامه به ۱۲ ایستگاه افزایش خواهد یافت. این خط یکی از خطوطی است که در زمان اوج سفر، مسافران بسیاری را جابجا خواهد کرد. خط ۱۰ به صورت شرقی و غربی در منطقه ۲۲ طراحی شده است.

گام ابتدایی برای ساخت خط جدید مترو | خط ۱۰ از کدام مناطق تهران عبور می کند؟ | مشخصات ایستگاه‌های این خط مترو را ببینید

درستی درباره دپو زمین بیان کرد: تأمین زمین دپو مساحت بسیاری نیاز دارد و امکان تملک آن به راحتی وجود ندارد. دپو زمین باعث می‌شود که زیرساخت کلیدی را در اختیار داشت تا همزمان با ساخت تونل ‌و ایستگاه در آینده هم برای پایانه آن تدابیری اندیشید تا خدمات دهی مطلوب باشد.

مشخصات طولانی‌ترین خط متروی تهران

خط ۱۰ متروی تهران به طول تقریبی ۴۷کیلومتر بر اساس برآورد اعتبارات مورد نیاز بر پایه سال مالی امسال، ۵۴ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. این خط با بیشتر خطوط موجود متروی تهران (خطوط ۱، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷) و خطوط آتی متروی تهران تقاطع خواهد داشت. خط  ۱۰ در شرق تهران در محدوده فلکه دوم تهران‌  پارس (تقاطع با توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران) شروع می‌شود و با عبوراز بسیاری از مناطق پایتخت به ایستگاه متروی وردآورد از خط ۵ متروی تهران در غرب تهران متصل خواهدشد. مسیر خط ۱۰ متروی تهران یکی از طولانی‌ترین و پرتقاطع‌ترین خطوط متروی خاورمیانه است.

ویدئوی زیر جزئیات مسیر و ایستگاه هایی که در خط ۱۰ متروی تهران ساخته خواهد شد را به تصویر کشیده است:

کد خبر 698122
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • US ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    2 2
    ویدئو بارگیری ندارد
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 0
      جاده شهر دماوندچندساله مجوز ساخت گرفته وچه بار ترافیکی سنگینی هم داره وسالانه تلفات جاده‌ای زیادی هم داره ،حتما برگشت سرمایه‌گذاری سریعی هم خواهد داشت،پس چتونه شروعش نمی کنید ؟
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    12 1
    اگر در شرق تا حکیمیه امتداد یابد خط تکمیلی است تا ۵۰ هزار نفر دیگر تحت پوشش قرار می دهد
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    22 18
    چرا در استان های دیگه ساخت مترو برا عبور ومرور مردم انجام نمیگیره فقط باید پایتخت. این کارها انجام بشه
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      36 3
      چون مترو یک وسیله حمل و نقل عمومی انبوه بره و برای شهرستان های 5000 نفره معمولا مترو احداث نمی شه ! در سایر کلانشهرهای بزرگ کشور , مترو در حال احداثه , تهران چیز عجیب غریبی نداره که این حجم عقده نسبت بهش وجود داره .
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    20 2
    چرا ب شهریار اندیشه ملارد نمیدن
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      7 0
      اونجاها خارج از محدوده شهرداری تهران هست و نیاز به اقدام از طرف استانداری دارد
    • خوزستانی ام IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      1 1
      سلام ، الان تو خوزستان و مرکز آن ، چند خط مترو داریم ؟ فقط نیمه کاره مونده ، خو این بودجه اش رو بذارید برا شهرهایی که ندارن یا نیمه کارن
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    8 1
    چرا به فکر مترو شهریار نیستن چندین سال هست شعار می‌دهند ولی به جایی نرسیده است
    • ن قا IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      0 0
      منفعت مردم دست استانداری نیست ؟؟
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    11 2
    بهتر اول کارهای نیمه کاره متروها را تمام کنید
  • شهاب IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    19 2
    تمام ورودیهای تهران مترو داره به غیر از میدان آقا نور، که دسترسی اصلی مناطق، پاکدشت، خاور ‌شهر، قیامدشت، و..... میباشد.. واقعا چرا هیچ توجهی به این دغدغه مردم این مناطق نیست. تا کی؟
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      1 1
      چون به جاهای فقیرترکمتر اهمیت میدن،مثلاایستگاه محمدیه روباقیطریه مقایسه کنید
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    8 1
    سلام عزیزان مسئولین محترم کشور پس کی این مترو 🚫شهر جدید پرند 🚨افتتاح میشود تاکی باید باکرایه های بالا رفت آمد کرد تاکی 🔴🔺️🚡🚟🚄🚅🚆🚇🚈🚉🚊🚝🚞🚋🎭🚂🚃💈💈💈💈💈💈🌆🌇
  • امید IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    13 3
    اول تمام خطوط حال حاضر رو تکمیل کنید خط ۱۰ پیشکش
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    12 2
    عالیه
  • . IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    7 3
    صد سال گذشت...
  • ناشناس DE ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    9 5
    متروداخل کرج چی شد صداگیرهاشیه فاز۴مهرمنتهی به سردخانه چی شد اینکه روزمینیه وصدای اتوبان بیماری آلودگی صوتیه کی به فکرشه همه چی مال تهران استانی کردن کرج بزرگترین اشتباه بجای آبادشدن هنوزویرانه ای بیش نیست دوباره برکردونید جزاستان تهران بشه
  • یاور US ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    9 3
    تراوای رو‌گذر هم سریعتر و هم‌کم‌هزینه تر است.‌ راستی متروی رو گذر پرند بکجا کشید؟! پانزده سال گذشت.
  • رضا IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 3
    منطقه پاکدشت و شهر های اطراف و شهرک های صنعتی و منطقه مشیری و کاروان و. مسعود و افسریه مترو لازم ندارن که کسی به فکر نیست آخه چقدر تبعیض
  • فرامرز IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    8 2
    درود. از مسئولین بابت راه اندازی متروی تهران پردیس هم تشکر میکنم که بفکر مردم پردیس هم بودن و افتتاح کردن.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      5 1
      چراافسریه مترو نداره
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    6 5
    هزینه و بودجه مترو اهواز کجا رفت خط ۱۰ تهران راه افتاد مترو اهواز هنوز افتتاح نشده ...
    • بهنام‌فز IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      14 5
      از متروی اهواز زدن ، دارن برای تهران مترو می زنن؟!!!! تهران و ساکنانش به اندازه کافی همه جور هزینه‌های پایتخت بودن این شهر رو دادن...کمتر کسی طاقت یک هفته زندکی کردن توو پایتخت رو داره. به عنوان خوزستانی ساکن تهران میگم. اینکه تصور می کنید پول خوزستان توو جیب مردم تهرانه، تصور درستی نیست.
  • کیومرث گلریز IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    چرا شهردار منطقه پنچ هیچ گونه فعالیتی در رابطه با مترو کوهسار که ۶سالی است که ساخته شده چرا افتتاح نمی کنید ما منطقه شهران کوهسار شهرک بهاران مشکل حمل نقل داریم چرا اقدام نمی کنید این دیگه حقوق نیست که همش حرف میزنید عمل نمیکنید مترو کوهسار شهران اماده است چرا چرا چرا
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      3 1
      دوست عزیز ورودیشونه اونا اصل کار اون پایینه . اگر میخواست این جوری افتتاح کنن میشد مثل قالیباف که خط ۷ رو نا ایمن افتتاح کرد
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 1
    بجای خط کشی های بیفکرانه اول مشکل کمبود قطار هارو حل کنید همین خط میدان صنعت هر بیست دقیقه یکبار قطار میاد یا همین صادقیه کرج رو اکسپرسشو بیشتر کنسد مردم راحت تر رفت آمد کنن بزرگترین خط خاورمیانتون پیشکش!
  • Mehran IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 2
    شما اول خط صورتی و بنفش رو تکمیل کنید نمیخواد خط جدید بسازید
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    5 2
    مترو پردیس که واجبتره
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 2
    سلام پس چرا به فکر مردم اندیشه نیستند آیا دولت می‌داند که هرروز صبح مردم اندیشه و مارلیک و سرآسیاب و شهریار و ملارد وفردیس از یک جاده می‌آیند تهران سر کار چند ساعت تو ترافیک هستنند همجنین بعد از ظهر بر میگردنند با اگه از خط متروی بیمه هم روزگار می‌آوردند تا حالا آورده بودنند تو را خدا به داد مردم برسید دیگه از ترافیک جاده اندیشه همه خسته شدنند
  • محمد طاها IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 3
    فقط برای بالا شهر خدمات بدین مردم جنوب شهر حساب نیستن
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 2
    هم اکنون حدودا 20 ایستگاه در خط 6 و 7 و توسعه غربی خط 4 داریم که بین 80 تا 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که ایستگاه های مهمی هم هستند از ایستگاه هایی مثل ولیعصر , هفت تیر , کارگر , پارک لاله و ... که مقاصد مهم کاری پایتخت هستند تا مترو دار شدن محلاتی مثل جنت آباد , شهران , کن , شهرزیبا , آیت الله کاشانی , میدان خراسان , دادمان و ... بنظرتون بهتر نبود بودجه روی تکمیل خطوط 6 , 7 و توسعه غربی خط 4 متمرکز می شد ؟ حتی ما در جنوب خط 6 و انتهای خط 7 , ایستگاه های مهمی مثل ميدان حرم حضرت عبدالعظيم (ع) و ورزشگاه تختی داریم که نیاز به توجه و تمرکز بودجه دارند تا پرونده خط 6 و 7 بسته بشه , باور کنید 1 ایستگاه افتتاح شده و دست مردم رسیده بهتر از 50 ایستگاه مترو با 80 درصد پیشرفته شما هر ایستگاهی را که افتتاح می کنید یک گره بزرگ از مشکلات شهر و مردم باز کردین .
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 2
    خطاب به همه . لطفا سطح مطالعاتتون رو بالا ببرید . ببینید این ۴ خط جدید کجان . اگر سرچ کنین پیدا میشه . برای شمایی که میگی جنوب مترو نداره یک نگاهی به خط ۱۱ بنداز . افسریه هم ۸ و ۹ . برای پرند وقتی خطی تست سرد میشه پس عملا پیشرفتش رو به کامله و دهه فجر دیگه باید افتتاح بشه . شهر های اطراف هم قطار حومه ای قراره داشته باشن که به نزدیک ترین ایستگاه مترو وصل میشه . یعنی پردیس به فرهنگسرا و اندیشه به ازادی و.... مترو شهر های دیگه تقصیر شهرداری خودشونه بودجه تون تامین میشه اما شرکتی همکاری نمیکنه تقصیر تهران نیست
  • سالاری IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    عالی
  • ناشناس IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    چهار سال از عمر مترو شهران گذشته ما هر روز منتظر افتتاح هستیم ،حالا استارت منطقه ۲۲؟اونایی که درست کردین کامل کنید بعد کلنگ بعدی .
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 1
    لطفا مترو برای ملارد ...
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    خواهش میکنم برای شهرک اندیشه ملارد که قشر ضعیف جامعه هستن خط مترو بکشید
  • امیر IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    2 1
    مترو ورامین که رییس جمهور قولش رو داده بود چی شد؟ حتی آقای منصوری استاندار تهران که خودشون ورامینی اند، تامین اعتبار هم کردند. اما دریغ از اینکه شرکت مترو تهران کاری کنه. هر روز میان یخورده از زمین رو میکنن و میگن داریم پل میزنیم برای باقرآباد...