تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸

گروه شهری: رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از شروع یک جهاد علمی در شهرداری تهران خبر داد و گفت: رویکرد شهرداری دستیابی به توسعه پایدار شهری است.

به گزارش همشهری، محمدتقی امانپور با حضور در برنامه رادیویی پرسمان به تشریح برنامه‌ها و اهداف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در دوره اخیر پرداخت و افزود: این مرکز به‌عنوان متولی فعالیت‌های تحقیق و توسعه در حوزه شهری کار خود را با دعوت از نخبگان و استادان دانشگاهی آغاز کرده است.

وی از تدوین منشور علمی شهرداری تهران در سال گذشته به‌عنوان نخستین گام این مرکز در پیشبرد برنامه‌های حوزه مدیریت شهری نام برد و عنوان کرد: این منشور که سال گذشته از سوی شهردار تهران به دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری ابلاغ شد به‌عنوان شروع جهاد علمی در حوزه مدیریت شهری تلقی می‌شود.

امانپور با تاکید بر اولویت شهرداری در استفاده از نوآوری‌ها و پژوهش‌های شهروندان در حوزه مدیریت شهری به برگزاری دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و بیان داشت: نگاه شهرداری بر این اصل استوار است که پژوهش‌ها و مطالعات حوزه شهری در خارج از مجموعه شهرداری صورت بگیرد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: در جشنواره امسال فرصتی ایجاد شده است که فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در طرح‌های موفق شهرداری را نیز معرفی کنیم.

امانپور از برگزاری دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری به‌عنوان یکی از اقدامات شهرداری در راستای استفاده از اندیشه‌های شهروندان نام برد و اضافه کرد: هدف ما اهمیت دادن به تولید و استفاده از دانش در حوزه مدیریت شهری و شناسایی و تجلیل از اشخاص یا گروه‌هایی است که بتواند راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار را ارائه و در نحوه خدمات دهی شهری ایده و نظر جدیدی را طرح کنند.

وی با عنوان این مطلب که حدود 2 هزار اثر در قالب پژوهش، کتاب، تحقیق و... به این مرکز ارائه شده است و حدود 4 هزار اثر طنز، هنری و گرافیکی با موضوع شهری نیز دریافت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از مجموع 6 هزار اثر رسیده به جشنواره 50 انتخاب برتر خواهیم داشت که موفق به دریافت تندیس زرین خواهند شد.