روند جمعیتی ایران را با جزئیات قابل تأمل از سال ۱۳۲۹ خورشیدی تاکنون و نیز پیش‌بینی‌ها درخصوص آینده جمعیتی کشورمان، به علاوه نرخ باروری زنان از دهه ۴۰ تاکنون، میزان مرگ و میر نوزادان به ازای هر تولد و... را می‌توانید در اینفوگرافیک زیر ببینید.

به گزارش همشهری آنلاین، بیش از یک دهه است که زنگ خطر جمعیتی در ایران به صدا درآمده و باعث شده است کارشناسان و مسئولان درخصوص کاهش جمعیت و پیری آن در آینده نه‌چندان دور هشدار دهند.

از آنجا که کاهش جمعیت، کاهش نیروی مولد و نیز محافظ کشور را سبب می‌شود و با بحث‌های حاکمیتی مرتبط است، این موضوع مسئولان نظام، از جمله مقام معظم رهبری را بر آن داشت که سیاست‌های جمعیتی را در کشور تغییر دهند و با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای از «فرزند کمتر زندگی بهتر» به ارائه مشوق‌های  مالی و غیرمالی برای فرزندآوری روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: 

در اینفوگرافیک زیر می‌توانید روند جمعیتی ایران را با جزئیات قابل تأمل از سال ۱۳۲۹ خورشیدی تاکنون و نیز پیش‌بینی‌ها درخصوص آینده جمعیتی کشورمان ببینید.

در این اینفوگرافیک یک تا ۱۶ ساله‌ها جزء جمعیت کودک و نوجوان، ۱۷ تا ۳۵ ساله‌ها جزء جمعیت جوان، ۳۵ تا ۶۰ ساله‌ها جزء جمعیت میانسال و بالای ۶۰ ساله‌ها جزء جمعیت سالخورده دسته‌بندی شده‌اند.

خبرنگار: لاله غزالی | گرافیک: مصطفی سرخوش


 

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها