کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نخستین جشنواره ادبی هنری «عکس نگار» را برگزار می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، در دنیای امروز، همنشینی هنرهای مختلف، ظرفیت‌های بیانی تازه و قابلیت‌های جدیدی برای انتقال اندیشه و احساس به وجود آورده و کلام در ترکیب با دیگر هنرها، از جمله هنرهای بصری مثل عکاسی، قدرت و ظرفیت مضاعفی پیدا کرده است.  در کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گاهی از عکس و تصویر به‌عنوان محرک‌های نوشتاری استفاده می‌شود. بر این اساس، مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، نخستین جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار» را برگزار می‌کند. این جشنواره در سه بخش برگزار می‌شود.

موضوع‌های جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار» شامل خانه‌های قدیمی، محیط‌ زیست، قهرمان من، خانواده‌ من و فضای مجازی است و گروه‌های سنی نونگاه (۱۲+)، نوجوان (۱۵+)، اعضای ارشد کانون (۱۹ تا ۲۲ سال) و بزرگ‌سال (ویژه‌ مربیان و کارشناسان کانون) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

تقویت و پرورش نگاه و توجه به پدیده‌های محیط پیرامون، کشف و پرورش استعدادهای ادبی و هنری نوجوانان و توجه به دوستی، همبستگی و مشارکت در فعالیت‌های گروهی از اهداف این جشنواره است.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره ادبی هنری «عکس‌نگار» می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به فراخوان جشنواره مراجعه کنند و برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره با شماره‌های ۸۸۹۷۱۲۸۸ و ۸۸۹۷۱۲۸۹ و ۸۸۹۵۴۸۶۶ مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تماس بگیرند.