موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری در کشور هستند که نمایندگان مجلس هر از گاهی به آنها پرداخته و درباره آنها توئیت می‌کنند. آغاز هفته دولت، تولید برق و قطع نشدن آن در تابستان امسال و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی موضوعاتی بودند که وکلای مردم در بهارستان امروز درباره آنها توئیت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مناسبت هفته دولت در توئیتر خود نوشت: «ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر این دو اسوه علم و تقوا و خدمتگزاری، از خداوند منّان توفیقات روزافزون برای دولتمردانی که وجود خویش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده‌اند خواستارم.» وی همچنین در توئیت دیگری به مساله ایجاد وزارت بازرگانی اشاره داشت و نوشت: «تغییر در ساختار دولت و ایجاد وزارت بازرگانی به بهانه تنظیم بازار قطعاً راهکار درستی برای رفع مشکلات اقتصادی و تورم نیست، بلکه در بلندمدت با ضربه به حوزه تولید داخل، اشتغال و کاهش درآمد سرانه، به ضرر مصرف‌کننده نیز خواهد بود.»

زهره الهیان، ‏‏‏‏‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با انتشار تصویری از شهیدان باهنر و رجایی در توئیتر خود نوشت: «مقام معظم رهبری: گفتمان اصلی دولت اسلامی خدمت است و هیچ چیز نباید ما را از وظیفه‌مان یعنی خدمت به مردم غافل کند. هفته دولت بر خادمین ملت تبریک و تهنیت باد.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز درباره بازدید میدانی خود از پروژه‌های مربوط به استان گلستان نوشت و توئیت کرد: «به همراه جمعی از نمایندگان مجلس ضمن نظارت میدانی از روستاها و مناطق شمال شرقی استان گلستان، طی نشستی در فرمانداری شهرستان گنبدکاووس پیرامون بازسازی و تکمیل چند پروژه جاده‌ای و آبرسانی، طرح هادی روستاها، احداث شهرک دامپروری و مسکن روستایی با زمانبندی مشخص تصمیم‌گیری شد.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اصل نود هم به مساله مهم تامین برق خانواده‌های ایرانی در تابستان امسال پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «تابستان امسال وزارت نیرو با برنامه‌های افزایش تولید، مدیریت خوب شبکه و بهینه‌سازی تعرفه خانگی توانست جلوی کاهش قابل توجه تولید صنایع را بگیرد. امید است وزارت نفت نیز از «هم اکنون» برای کاهش قطعی گاز صنایع در فصل سرما چاره‌ای بی‌اندیشد.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس درباره برخی خبرها و شایعات مربوط به فعالیت برخی کانال‌ها در فضای مجازی توئیت کرد و با طرح سوالاتی در این زمینه نوشت: «آیا این خبر درست است که به عاملین سایت‌های تفرقه‌افکن گفته شده: در دادگاه مدعی شوید که هیچ آمری وجود نداشته و همه مسوولیت را گردن بگیرید؟ آیا اعترافات یکی از متهمین در مورد ارتباط منظم با یکی از نمایندگان مجلس دروغ است؟ آیا ارتباط خبری پراکنده با ۱۱نماینده صحیح نیست؟ آیا هماهنگی رئیس یک نهاد نظارتی- مالی با عوامل این کانال‌ها کذب است؟ آیا خبر شبکه ۶۲ نفره مالی- رسانه‌ای این کانال‌ها، سراپا دروغ است؟ آیا از بستر فنی فضای مجازی یک نهاد استفاده نمی‌شده؟ آیا عوامل خودسر...؟»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد در مجلس و سخنگوی فراکسیون شهید دیالمه(شفافیت) سخنگوی فراکسیون عشایری نیز با اشاره به روابط سیاسی برخی مسئولان انقلابی با اصلاح‌طلبان در توئیتر خود نوشت: «آقای مسئول انقلابی، چه شده که برای حفظ سمتی که صلاحیتی برای آن ندارید دست به دامن اصلاح طلبانی شده‌اید که سایه‌شان را با تیر میزدید؟ آیا از اتهامات رنگ و وارنگ شما تبرئه شده‌اند یا رویکرد سیاسی شما تغییر یافته؟ دست‌بوسی بزرگان اصلاح‌طلب شان انقلابی‌تان را زیر سوال نمی‌برد؟»

غلامرضاشریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی و دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی هم در دو توئیت جداگانه به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «خبر مهم این روزها؛ رونمایی از تصاویر پهپادهای حزب‌الله لبنان توسط روزنامه "الاخبار" چندی پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که بزرگ‌ترین نگرانی مقامات صهیونیستی، توان پهپادی مقاومت لبنان به حساب می‌آید.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری خود به مساله توافق غرب با ایران اشاره کرد و نوشت: «موساد، توافق هسته‌ای با ایران را یک "فاجعه راهبردی" خواند. «احتمال رسیدن به توافق به صددرصد نزدیک شده است.» تل‌آویو تبلیغات گسترده‌ای علیه توافق هسته‌ای  آغاز نموده و تیم‌های مختلفی در همین رابطه عازم واشنگتن کرده است.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی هم درباره صنایع دارویی کشور و پیشرفت‌های به دست آمده توئیت کرد و در این باره مرقوم کرد: «دانش و صنعت داروسازی در سال‌های پس از انقلاب پیشرفت جهشی داشته است. صنایع دارویی علاوه بر تامین نیاز داخلی ظرفیت قابل توجهی برای صادرات دارند با این امتیاز که در مقابل تحریم‌ها نیز از مصونیت بالایی برخوردارند.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی هم دیگر نماینده‌ای بود که امروز درباره بازتاب رفتار رئیس‌جمهور دولت‌های آمریکا و ایران از سوی برخی جریان‌ها توئیت کرد و نوشت: «وقتی بوش دوم رئیس جمهور آمریکا شده بود، طیف غربگرای ایران معرکه گرفته بودند که اصلاً مزیت دمکراسی، حکومت مردم میانمایه است و در آن معمولی‌ها به قدرت می‌رسند. حالا همان‌ها حضور مداوم آیت‌الله رئیسی بین مردم را بهانه کرده و از "معمولی" بودن رئیس جمهور انتقاد می‌کنند. خدایگان تناقض!»