گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه که در روزهای گذشته خبری شده و حجم عظیمی از تخلفات مالی را رو کرده است امروز هم بعد از توئیت رئیس‌مجلس در این باره مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفت. غیر از این مساله، موضوع آزمون وکالت و مسائل مطرح شده درباره کانون وکلا همچنان مورد توجه فضای مجازی است.

صحن مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد راستینه، نماینده شهرکرد بن و سامان در مجلس امروز در توئیتر خود به مساله گزارش فولاد مبارکه اشاره داشت و نوشت: «مجلس یازدهم روسفید است که در پیروی از قانون و توصیه رهبری هیچ مصلحت سیاسی را در نظر نمی‌گیرد و نه تنها در گزارشی که صحن قرائت شده اسمی نبرده و لیستی منتشر نکرده بلکه علی رغم فضای رسانه‌ای نسبت به آن موضع گیری می‌کند.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس که عضو شورای اقتصاد هم هست درباره عزم مجلس برای برخورد با فساد توئیت کرد و با بازنشر نوشته رئیس مجلس در این باره در توئیتر خود نوشت: «عزم جدی در مبارزه ساختاری با فساد، حق‌الناس را زائل نمی‌کند؛ قضاوت امر تخصصی مربوط به قوه قضاییه است و مجلس از ظرفیت‌های نظارتی خود برای نورافکن انداختن بر شرکت‌های دولتی و خصولتی بدون مماشات و تعلل استفاده خواهد کرد.»

مسلم صالحی، ‏‏‏‏نماینده مردم اقلید و سرحد چهاردانگه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون اقتصادی نیز با انتشار هشتگ فولاد مبارکه درباره برخی اظهارات در مخالفت با این اقدام در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «آشکار سازی حجم عظیم تخلفات مالی فولاد مبارکه اصفهان در تحقیق و تفحص مجلس نشان عزم نمایندگان مردم در تحقق اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور دارد. مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود طرح‌های تحقیق تفحص را همچنان ادامه خواهد داد.»

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس و یکی دیگر از اعضای کمسیون اقتصادی مجلس هم در توئیتر خود نوشت: «موضع گیری ریاست مجلس حاکی از آن است که مجلس یازدهم علاوه بر جدیت در مبارزه با فساد، رعایت حق الناس را هم در این فرایند ضروری می‌داند؛ تخلف را با تخلف نمی‌توان مهار کرد. اقدامات عملی هر سه قوه در پیگیری تخلفات، به معنای مبارزه ساختاری با فساد است.»

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس هم با بازنشر توئیت محمدباقر قالیباف درباره برخورد با مفاسد اقتصادی در توئیتر خود نوشت: «انتشار گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه بیانگر جدیت مجلس در برخورد با تخلفات و نور تاباندن بر اتاق‌های تاریک بود. انتشار اسامی اشخاص پیش از بررسی قوه قضائیه خلاف منویات رهبر معظم انقلاب است و ضروری است قوه قضاییه سریعتر به تحقیق و تفحص فولاد مبارکه رسیدگی کند.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم دو توئیت در این باره داشت. او در نخستین توئیت خود نوشت: «درباره سوابق آقای رزم حسینی، وزیر سابق صمت هشدار داده و مخالفت کرده بودم، اما متاسفانه به جای اینکه هشدارهایم مورد توجه قرار گیرد، خودم رفتم زیر فشار حملات رسانه‌ای. نتیجه را دیدیم، فولاد مبارکه نوک کوه فساد است.» این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز به ضرورت مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: «زنده باد سیستمی که فساد را کشف و با آن برخورد می‌کند. حتی اگر شبکه‌های فاسد در دوران ماه عسل دولت روحانی و مجلس لاریجانی رشد کرده باشند. در این سیستم مجلسی روی کار آمده که بساط فساد را برمی‌چیند.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مجلس از حوزه‌های انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر نیز درباره مبارزه با فساد اقتصادی در توئیتر خود نوشت: «بله درست است! بدترین رویکرد در مبارزه با فساد، جناحی کردن آن است اما چه باید گفت به سیاسیونی که هم مدیر متهم به فساد و تخلف، هم منصوب کنندگان و حامیان او و هم مقررات بسترساز رانت و فساد، منتسب و مرتبط با جناح آنان است اما نظام را به فساد سیستماتیک متهم می‌کنند؟»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم درباره مساله آزمون وکالت و جلسه مجلس در این باره توئیت کرد و نوشت: «در حال حاضر در حوزه وکالت آنچنان انحصار در خدمات حقوقی وجود دارد که در سایه عدم دسترسی مردم به این خدمات، حقوقشان با مخاطره جدی مواجه شده است، کما اینکه به اذعان متولیان صنف وکالت هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های قضائی بدون وکیل به دادگاه می‌رود.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نوشت: «در نشست علنی مجلس با اشاره به ۳ هدف قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برای حذف فرآیندهای زائد، مبارزه با رانت، تبعیض و حذف انحصارهای شغلی موجود در خدمات حقوقی، به عنوان طراح طرح دوفوریتی استفساریه مواد ۳، ۴ و ۵ این قانون، اقدام مرکز وکلای قوه قضائیه را برخلاف قانون دانستم.»

سید شمس‌الدین حسینی، نماینده تنکابن، رامسر و عباس‌آباد مجلس هم درباره مساله پروانه وکالت توئیت کرد: «این روزها مفهوم تعارض منافع و رسوخ آن در نهادهای به ظاهر مدنی و سختی مقابله با آن را بیشتر درک می‌کنم. فردا مجلس با تصویب استفساریه‌ای علیه تعارض منافع در صدور پروانه وکالت قیام می‌کند.»

کد خبر 700381

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    خخخخخخخخخخخخ جک خنده داری بود