دفاتر خدمات مسافرتی فروش بسته‌های سفر به قطر را آغاز کرده اند و تورهای جام‌ جهانی قطر با قیمت‌های نجومی و البته تقریبی رزرو اما به قیمت روز فروخته می‌شوند. قیمت تورهای گردشگری به مقصد قطر برای تماشای مسابقات جام‌جهانی۲۰۲۲ و بازی‌های ایران، بین ۳۰۰ تا ۸۰۰میلیون تومان نوسان دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ تیرماه سال‌جاری یکی از پلتفرم‌های فروش آنلاین خدمات گردشگری تعداد ۹هزار بلیت برای ۳بازی گروهی ایران در جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر وارد کشور کرده و بلیت‌ها را در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی قرار داده است. در آن بازه زمانی  ۳بازی ایران در قطر که طی ۱۰روز انجام می‌شود با نرخ بسته تورهایی که باید عرضه می‌شد، مبلغی بیش از ۱۵۰میلیون ‌تومان بود. 

حالا اما براساس آخرین نرخ تورهای جام‌ جهانی قطر در دفاتر خدمات مسافرتی که شامل ۱۰روز اقامت در آن کشور و دیدن ۳بازی ایران در آن کشور است، اگر یک ایرانی تصمیم به خرید تورهای ۱۰روزه قطر و اقامت در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره قطر با شرط تماشای هر سه بازی ایران داشته باشد، باید رقمی معادل حدود ۳۰۰میلیون تومان تا ۸۰۰میلیون تومان هزینه کند.

اما این همه ماجرا نیست.هر ایرانی باید مبلغ ۶۰میلیون تومان برای پرواز به قطر هزینه کند و بلیت پرواز خریداری کند. ۳میلیون ‌و۵۰۰هزار تومان هم مبلغی است که باید برای تهیه «هیا کارت» قطر پرداخت کند تا قادر به دریافت خدمات گردشگری در آن کشور باشد.

اگرچه امکان تهیه این موارد به‌صورت جداگانه وجود دارد، اما دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرده‌اند که هر یک از خدمات ارائه شده در قبال دریافت ۱۰۰درصدی وجه ارائه می‌شود و درصورت انصراف نیز هیچ وجهی به مشتری مسترد نخواهد شد. 

شرط دیگر دفاتر خدمات مسافرتی برای مشتریان تورهای جام‌ جهانی، قیمت‌های اعلام شده تازه تقریبی است و تعهدی هم برای فروش خدمات در زمان درخواست به این مبالغ وجود ندارد و افرادی که این تورها را نیز رزرو کرده‌اند ملزم به پرداخت وجه با قیمت روز هستند.

منبع: همشهری آنلاین