تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

شهردار منطقه ۱۴ از اجرای بیش از ۲۷۰ برنامه‌ متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی و تفریحی ویژه‌ خانواده‌های دارالمومنین تهران تا پایان فصل تابستان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، «محمدامین سالاری‌پور» با بیان اینکه استفاده مطلوب از اوقات فراغت تاثیرات مهمی در ایجاد نشاط و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دارد، به اجرای برنامه‌های متنوع، مفرح و آموزشی ویژه گروه‌های سنی مختلف در محله‌ها دارالمومنین تهران اشاره کرد.

سالاری‌پور در تشریح این برنامه‌ها گفت: «بیش از ۱۰۰ عنوان کارگاه آموزشی با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی، مدیریت بحران، سلامت، مهارت‌های شهروندی، محیط‌زیست و پسماند، حقوق و تکالیف شهروندی برای عموم اجرا شده‌است. در این راستا و در طرح پایگاه تابستانی مدارس بیش از ۵۰ گارگاه آموزشی ویژه کودکان و دانش‌آموزان برگزار شده‌است.»

برگزاری لیگ ورزش محله‌ای با عنوان «قهرمان شهر» از دیگر برنامه‌هاست که به گفته سالاری‌پور، با هدف ایجاد نشاط، ارتقای سلامتی و کشف استعدادهای ورزشی در قالب مسابقات شطرنج، دارت، مچ‌اندازی، تنیس، مسابقه بومی و محلی با محوریت مساجد و بوستان‌ها اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۴ همچنین از برگزاری جشنواره فیلم و اجرای اردوهای تفریحی و علمی، زیارتی و اردوهای جهادی سلامت‌محور به عنوان دیگر برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده، به‌ویژه برای نوجوانان و مادران، نام برد.
او همچنین به گذر کودکی، برنامه تئاتر شهر و نمایش‌های میدانی به‌عنوان برنامه‌های هنری در حال اجرا اشاره کرد و گفت: «این برنامه‌ها در کنار همایش دینی و مذهبی و ده‌ها عنوان برنامه دیگر متناسب با ایام محرم و با محوریت مدارس، پایگاه‌های مذهبی و فرهنگی دارالمومنین تهران برگزار می‌شود.»

سالاری‌پور یادآوری کرد: «برنامه‌های اوقات فراغت ۱۴۰۱ برای خانواده، بانوان، نوجوانان، سالمندان و افراد دارای معلولیت در محله‌های ۲۱‌گانه منطقه١٤ تا پایان شهریورماه اجرا می‌شود.»

برچسب‌ها