در آستانه اربعین حسینی، شهرستان ری برای پذیرایی از زائران و برگزاری مراسم جاماندگان اربعین آماده می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، فرماندار شهرستان ری با بیان این مطلب گفت : «برای برگزاری باشکوه مراسم جاماندگان اربعین هماهنگی لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و مقدمات لازم برای استقبال از زائران فراهم شده است. »
«حمید زمانی» افزود : «در ٢ سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این مراسم به‌صورت محدود برگزار شد و امسال مراسم به شکل ویژه و با حضور گسترده عاشقان حسینی (ع) برگزار می‌شود. » وی درباره مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین توضیح داد : «مراسم ساعت ٦ و ٣٠ دقیقه صبح روز اربعین از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و زائران تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پیاده‌روی می‌کنند. »

زمانی برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ارائه خدمات بهداشتی را از اقدامات پیش‌بینی شده برای پذیرایی از زائران ذکر کرد و ادامه داد : «نماز ظهر روز اربعین در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اقامه می‌شود. »

به گفته زمانی، آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، شهرداری منطقه ٢٠، استانداری تهران و نهادهای انتظامی و امنیتی ری و تهران در برگزاری این مراسم با فرمانداری ری همکاری می‌کنند. مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین رسمی است که از ١٠ سال پیش هرساله در روز اربعین برگزار می‌شود و زائران مسیر تهران تا شهر ری را برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پیاده‌روی می‌کنند.

برچسب‌ها