هواپیمای عظیمی که بیشتر شبیه یک سفینه فضایی به نظر می‌رسد تا هواپیمای مسافربری، می‌تواند آینده سفر در جهان باشد، زیرا با یک رآکتور هسته‌ای مینیاتوری به سرعت‌های مافوق صوت می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، امید می‌رود سرعت  این هواپیمای مفهومی که با نام HSP Magnavem شناخته می‌شود و در زبان لاتین به معنای «پرنده بزرگ» است، به بیش از ۱۸۵۰ کیلومتر در ساعت برسد؛ به این معنی که پرواز از لندن به نیویورک می‌تواند تنها سه ساعت طول بکشد.

این هواپیما دارای دو طبقه  خواهد بود؛ کلاس تجاری و درجه یک در طبقه بالا و کلاس «سوپر توریستی» در طبقه پایین.

امید می‌رود تا ۵۰۰ نفر بتوانند به راحتی در این هواپیمای عظیم بنشینند که از بزرگ‌ترین هواپیماهای مسافربری امروزی، بوئینگ 8-747 و ایرباس A380 سنگین‌تر است.

سقف  بالای سر مسافران قسمت درجه  یک، دارای پنجره‌های شیشه‌ای است که منظره خارق‌العاده‌ای را به آنها می‌دهد. شیشه‌ها به وقت لزوم می‌توانند تا حدی کم نور یا روشن شوند تا دید کاملی را ارائه دهند.

این هواپیمای ۷۰ متری با وزن ۵۹۰ تن، چهار موتور عظیم خود را که در پشت بدنه از راکتور همجوشی کوچکی که در زیر عرشه مسافری قرار گرفته است، نیرو می‌گیرد روشن می‌کند.

سپس انرژی الکتریکی از طریق باتری‌های هواپیما عبور کرده و هواپیما را به آسمان می‌فرستد و به ارتفاع ۱۵۴۰۰ متری می‌رساند.

در اینجاست که رمجت‌ها وارد عمل می‌شوند و هواپیما را با سرعت مافوق صوت به حرکت درمی‌آورند.

با طراحی انجام‌شده، این هواپیما همچنین به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شود که صرفه‌جویی در سوخت را به همراه خواهد داشت، چراکه باتری آن به‌هنگام پرواز شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این هواپیمای عظیم همچنین دارای دستیار خلبانی با هوش مصنوعی مجهز به سیستم‌های هدایت لیزری خواهد بود که به خدمه پرواز کمک می‌کند بر موتورها نظارت داشته باشند و هواپیما را هدایت کند.

برچسب‌ها