همشهری آنلاین: رئیس جمهوری با حضور در کارخانه سایپا در مراسم رونمایی از خودروی ایرانی مینیاتور شرکت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر احمدی‌نژاد در این مراسم گفت: اگر ملتی خود را باور کند و همت‌های بلند با نیت‌های پاک گره بخورد، نهالی خواهد رویید که ثمرات شیرینی دارد.
 
   
احمدی نژاد ملت ایران را ملتی کهن و با ریشه‌هایی در عمق تاریخ خواند و افزود: این ملت همواره پرچمدار علم، اندیشه و فرهنگ بوده است.

رئیس جمهور گفت: امروز ملت ایران در دوران بازسازی و احیای خودباوری و همت‌های بلند بسر می‌برد و هر روز شاهد شکوفایی جدید در عرصه‌های مختلف هستیم.

آقای احمدی‌نژاد پیشرفت‌ها و نوآوری‌های ایرانیان را در عرصه‌های فضایی، فناوری زیستی، پزشکی و تولید نرم افزارهای کارآمد و پیچیده، نمونه ای از شکفته شدن استعدادهای ایرانی برشمرد.

وی گفت: اینها نمونه‌هایی از خدمات دانشمندان ایرانی به همه افراد بشر است.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: در دوران افول مدعیان بزرگ و کسانی که ده‌ها سال بر اساس طراحی سازوکار ظالمانه و یکجانبه، اموال ملت‌ها را غارت می‌کردند، باید قدردان فرهنگ و اندیشه‌های بلند ایرانی باشیم.

رئیس جمهور افزود: قدرت‌های باطل از یک سو منابع ملت‌ها را غارت می‌کردند و از سوی دیگر مانع شکوفایی استعدادهای درونی ملت‌ها می‌شدند.

وی ادامه داد: اگر چه از به زحمت افتادن ملت‌ها ناراحتیم، اما افول قدرت‌های ضد بشر را فرصتی مناسب برای شکوفایی ملت‌ها می دانیم.

دکتر احمدی نژاد خطاب به صنعتگران و متخصصان ایرانی تاکید کرد: باید افق نگاهتان را به مرزهای جغرافیایی ایران محدود نکنید چراکه همت و اندیشه ایرانی به خوبی می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر امروز باشد.

رئیس جمهور شیب رشد صنعت در ایران را تند و همراه با کیفیت، نوآوری و تنوع خواند و گفت: این حرکت بسیار ارزشمند است اما هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

آقای احمدی نژاد خودروی مینیاتور را حاصل و دستاورد اندیشه و همت بلند ایرانی دانست و ابراز امیدواری کرد این هدیه موجب سرافرازی، امنیت، آرامش، لذت و خوشی هر چه بیشتر ملت ایران باشد.

رئیس جمهور با اشاره نخستین گام در ساخت خودروی ملی در تولید سمند گفت: این حرکت امروز کامل و معلوم شد ما می‌توانیم خودرویی داشته باشیم که کاملا ایرانی باشد.

وی بر ضرورت هماهنگی میان صنایع خودرسازی کشور و استفاده از همه ظرفیت‌ها در این زمینه تاکید کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: باید با حفظ رقابت و بهره برداری از توان موجود در دانشگاه ها، به سمت بهبود کیفیت خودروی ایرانی گام برداریم.

رئیس جمهور کاهش مصرف سوخت را از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر برشمرد و گفت: درست است که اکنون میزان مصرف بنزین به شصت و چهار میلیون لیتر در روز کاهش یافته است اما این رقم قابل قبولی نیست.

دکتر احمدی نژاد ایمنی خودرو را ضروری خواند و افزود: باید مجموعه‌ای در داخل کشور ایجاد شود تا آزمایش ایمنی خودروها در ایران انجام گیرد.

وی بر لزوم کارآمدی خودروها با توجه به تنوع فصول و شرایط اقلیمی در ایران تاکید کرد و گفت: باید به ذائقه ایرانی در این زمینه توجه شود.

رئیس جمهور زیبایی خودرو را با استفاده از هنر ایرانی از جمله مینیاتور، از نیازهای امروز صنعت خودروسازی کشور برشمرد.

رئیس جمهور همچنین در این مراسم از تمبر یادبود خودروی مینیاتور رونمایی کرد.

آقای احمدی نژاد یک دستگاه خودروی مینیاتور را به عنوان نخستین خودروی کاملا ایرانی، به هر یک از دو دختر ورزشکاری که به دلایل غیرورزشی از حضور در رقابت های کاراته بازماندند هدیه کرد.