هر ساله با نزدیک شدن به برخی ایام خاص، نابسامانی قیمت و عرضه اقلام مصرفی شدت بیشتری می‌گیرد.

این امر نارضایتی مصرف‌کنندگان و وعده‌های مکرر مسئولان دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با گرانفروشی و رفع نابسامانی بازار را به‌دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ما، امسال نیز با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شب یلدا، وعده‌های مسئولان برای تنظیم بازار و برخورد با گرانفروشی شدت بیشتری گرفته و این وزارتخانه بار دیگر به مردم اطمینان داده است که قیمت اقلام مصرفی مردم در شب یلدا افزایش نخواهد یافت.

این وعده‌ها در حالی مطرح می‌شود که از هفته گذشته قیمت برخی اقلام مصرفی مورد نیاز مردم در این ایام مانند هندوانه، انار یا آجیل و مرکبات وارداتی افزایش یافته است.

روز گذشته نیز معاونان وزارت بازرگانی اطمینان دادند که قیمت اقلام مصرفی مردم در شب یلدا افزایش نمی‌یابد و در این راستا، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با گرانفروشان در این ایام برخورد خواهد کرد.

محمد صادق مفتح ، معاون بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی از آرامی بازار در آستانه ‌شب‌یلدا خبر داده و به مهر گفت: امسال نیز همانند سال گذشته مشکلی در تنظیم بازار شب یلدا به‌وجود نخواهد آمد؛

چرا که بازار تحت کنترل است و البته نگرانی خاصی در مورد تامین اقلام شب یلدا وجود ندارد.

کیومرث جلیلیان، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز از طرح نظارتی ویژه این سازمان برای کنترل و نظارت بر بازار شب یلدا خبر داد و افزود: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کنترل بازار را در دست دارد.

از چندی پیش مسئولان وزارت بازرگانی و به‌ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با صدور اطلاعیه‌های مختلف خبر از تشدید برخوردهای نظارتی و مقابله با گرانفروشی داده و سعی در الزام تولید‌کنندگان به کاهش قیمت‌ها داشته‌اند، اقدامی که تا‌کنون تاثیر مثبتی در کاهش قیمت‌ها نداشته است.