گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت، تصریح کرد:

هر کس می‌خواهد با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند باید بداند که ملت ایران خواهان محو اشغالگری، جنایات و اساس اندیشه صهیونیسم از جهان است.

محمود احمدی‌نژاد صبح روز سه‌شنبه در چهل‌ونهمین سفر استانی خود به استان خوزستان سفر کرد و عصر چهارشنبه با تصویب 275 مصوب در جلسه هیات دولت به دومین دور سفر استانی خود به خوزستان پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، وی در جمع مردم این استان با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهوری یکی از کشورهای اروپایی مبنی بر اینکه چون احمدی‌نژاد خواستار محو اسرائیل است با او دست نمی‌دهم و مذاکره نمی‌کنم، اظهار داشت: همه دنیا باید بدانند که هیچ کس در ایران تقاضای مذاکره و دست دادن با امثال این فرد را ندارد و سرسوزنی از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اجرای عدالت را مهم‌ترین، والاترین و سخت‌ترین مسئولیت دولت برشمرد و تاکید کرد: دولت مصمم است تبعیض را در بخش‌های مختلف رفع کند ولی برخی ناراحت می‌شوند و هرگاه دولت تلاش می‌کند تبعیض را از بین ببرد فریاد می‌کنند و سیاست‌های دولت را غلط می‌خوانند اما باید بدانند که اگر اجرای عدالت کار غلطی است رئیس‌جمهوری به‌عنوان نوکر مردم و همراه مردم تا آخر پای عدالت و اجرای عدالت ایستاده‌اند و از ملامت‌ها واهمه‌ای نخواهند داشت و کوتاه نخواهند آمد.

احمدی‌نژاد همچنین عصر روز سه‌شنبه در جمع مردم روستای عطیش خوزستان گفت: ملت ایران اهل زورگویی نیست و طرفدار صلح و عدالت برای تمام ملت‌هاست، اما هر کسی بخواهد به حقوق این ملت دست‌درازی کند ملت ایران و مردم روستای عطیش خوزستان دست او را از بازو قطع خواهند کرد.

سرنوشت نابودی

رئیس‌جمهوری عصر روز چهارشنبه در دیدار خانواده شهدا و ایثارگران خوزستان نیز با اشاره به ایثارگری و جانفشانی شهدا در طول دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: فرزندان انقلاب و ملت بزرگ ایران تا آخر و با همه وجود در راه شهدا و آرمان‌های آنها ایستاده‌اند و محال است تحت هیچ شرایطی سرسوزنی از اهداف شهدا عقب نشینی کنند.

وی خطاب به دشمنان ایران اسلامی بیان داشت: شما امروز پایه‌های استقلال و حاکمیت خود را از دست داده‌اید و به خوبی می‌دانید که تهدیدات توخالی شما هیچ‌گونه تاثیری در اراده ملت و دولت ایران نداشته و ندارد.

ایران بزرگ‌ترین قدرت منطقه

رئیس قوه اجرایی چهارشنبه شب در دیدار علما و طلاب استان خوزستان با تاکید بر اینکه ایران بزرگ‌ترین قدرت منطقه است، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران در هر جبهه‌ای که وارد شده‌اند در مقابل این ملت شکست خورده‌اند و به فضل الهی از این به بعد نیز جز شکست چیز دیگری نصیب آنان نخواهد شد.

رئیس‌جمهوری چهارشنبه شب پس از پایان سفر رسمی خود به استان خوزستان از قرارگاه عملیاتی راهیان نور استان خوزستان بازدید کرد و با حضور بر سر پیکر 3 تن از شهدایی که در منطقه عملیاتی فتح‌المبین به شهادت رسیده و در چند روز گذشته پیکر آنان شناسایی شده است به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد