همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری با بیان این که پیشرفت‌های علمى ایران روزافزون است گفت: دنیا بداند دانشمندان و پژوهشگران ما مرجعیت علمى این سرزمین را در آینده نه چندان دور احیا و بازسازى مى‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد صبح روز دوشنبه 25 آذر در مراسم گرامیداشت روز پژوهش و تجلیل از پژوهشگاه برتر کشور ، ضمن اهدای لوح سپاس و جایزه به 130 پژوهشگر برتر کشور در عرصه‌هاى گوناگون، با بیان اینکه دانشمندان سرزمین ایران اسلامی تصمیم گرفته‌اند در آینده‌ای نه چندان دور مرجعیت علمی ایران در جهان را احیا و بازسازی کنند، تصریح کرد: هماهنگی و هم‌افزایی در بخش پژوهش و اتصال و کاربرد پژوهش در زندگی مردم زمینه ساز برتری و درخشش علمی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.

رئیس جمهور روح جستجو گر و پیگیری های علمی را جزء ذات ملت و دانشمندان ایرانی دانست و اظهار داشت: امروز در ایران نشاط علمی و نوآوری علمی و حرکت پژوهشی به طور گسترده در جریان است و هزاران اندیشمند و پژوهشگر در سرتا سر این سرزمین مقدس مشغول کار علمی هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای تولید علم مفید نیازمند خودباوری، شناخت توانمندی‌ها و همت‌های بلند هستیم، گفت: شروع یک کار و پایان یک کار باید مجموعه‌ای به هم پیوسته باشد تا در مسیر کمال ملت نقش سازنده‌ای ایفا کند.

دکتر احمدی نژاد حجم کار علمی در کشور را روز افزون برشمرد و تاکید کرد: محققان و پژوهشگران باید به نحوی برنامه ریزی کنند تا به محض آغاز کار مطالعاتی و پژوهشی بدانند که حاصل کار کدام گره از گره های کشور را باز می‌کند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه علمی و پژوهشی ماندگار و ارزشمند است که در زندگی انسان و جامعه بشری اثر مفیدی داشته باشد، اظهار داشت: با هماهنگی و مساعی در بخش پژوهش از کارهای تکراری جلوگیری و از توان دانشمندان به قدر کافی بهره برداری می‌شود.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به فعالیت دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها، گفت: در سال جاری 700 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی از سوی دستگاه‌های دولتی با دانشگاه ها بسته شده است که این رقم علاوه بر بودجه پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار پژوهش و تحقیق پایه علم بعنوان زمینه ساز تعالی جامعه و انسان و فتح قله‌های بلند است، تاکید کرد: برخی‌ها قدر کار علمی را نمی شناسند زیرا اگر کسی خود پژوهش کرد، معنی 13 هزار مقاله برتر و صدها کتاب را می‌فهمد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه به عشق پژوهشگران و محققان برای آبادی ایران اسلامی اعتقاد داریم، گفت: تجلیل از عالمان و پژوهشگران یکی از برترین کارها است و دولت همه محققان و پژوهشگران را به ارایه راه حل‌ها و تکمیل حلقه‌های مفقوده در این بخش دعوت می‌کند.

کد خبر 70849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز