به گزارش همشهری آنلاین، نزدیک به ۶ ماه از ادغام دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ که تبدیل این دو سامانه به ۱۳۷ پلاس میگذرد. این سامانه در تلاش است که از ظرفیت شهروندان برای تحقق نظارت عمومی استفاده کند.
رضا ناصری رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷+) در رابطه با میزان تماسهای مردمی با این سامانه گفت: تماسهای تلفنی روزانه افراد با این سامانه، بین ۷ تا ۸ هزار تماس است.
براساس گفته او «این آمار متغیر است و در برخی روزهای سال که اتفاقات خاصی مانند تغییرات آب و هوایی رخ میدهد این آمار به ۱۳ تا ۱۴ هزار تماس در روز میرسد.»
سامانه ۱۳۷ شرایطی را مهیا کرده است که شهروندان با شهرداران مناطق ارتباط مستقیم داشته باشند، به عبارت دیگر اگر شهروندی پس از تماس با ۱۳۷ پلاس به نتیجه نرسد، در روزهای دوشنبه و براساس اطلاع رسانی در سطح مناطق، میتواند این موضوع را مستقیم با شهردار منطقه در میان بگذارد.