همشهری آنلاین: وزارت خارجه ایران حملات همه‌جانبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه که منجر به شهادت و مجروح شدن صدهاشهروند بیگناه فلسطینی گردید به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی، این اقدام وحشیانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی را اضافه شدن پرونده دیگری به پرونده‌ سیاه جنایات جنگی و تروریسم دولتی این رژیم دانست و افزود: این جنایت هر چند با هدف ظاهری کسب بیشتر آراء در رقابت انتخاباتی غاصبان اراضی اشغالی صورت می‌گیرد ولیکن سند محکمی بر استمرار رویکرد تجاوزکارانه‌ رژیم صهیونیستی و نتیجه‌ سکوت دردآور مجامع مسئول بین‌المللی در برابر محاصره‌ ظالمانه علیه زنان، مردان و کودکان مظلوم نوار غزه به حساب می‌آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سوال مهمی که در این میان در ارتباط با مخافل حقوق بشر کشورهای غربی مطرح می‌باشد، این است که آیا حمله به مناطق مسکونی و کشتار ده‌ها مردم و زن و کودک در خیابان و کوچه آن هم با فجیع‌ترین نوع خود هیچ واکنش و احساس انسانی را نباید به همراه داشته باشد و یک امر جدی حقوق بشر قلمداد نمی‌گردد؟ در حالی که به لحاظ رویه‌ها و شاخص‌های بین‌المللی موجود، اعمال اینگونه خشونت‌ها و رویکردهای جنایت‌آمیز نسبت به مناطق مسکونی و شهروندان یک رویکرد نابخشودنی و غیر قابل قبول است.

قشقاوی با توجه به ادامه‌ حملات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و وضعیت وخیم انسانی حاکم بر این منطقه در نتیجه محاصره‌ آن، خواستار اقدام عاجل و اضطراری مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی و همه کشورها و ملت‌های اسلامی و آزادیخواهان جهان برای بازداشتن این رژیم از ادامه‌ جنایت‌های خود و کمک به مردم مظلوم فلسطین به ویژه درمان مجروحان این حملات گردید.

 قشقاوی همچنین با تسلیت این فاجعه‌ دردناک به دولت و ملت فلسطین و همچنین خانواده داغدار قربانیان، همدردی و حمایت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین در برابر سیاست‌های تجاوزکارانه‌ی رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها