به مناسبت روز دانش‌آموز و برای آشنایی نسل نوجوان با وقایع تاریخی و ضرورت شناخت زندگی گذشتگان مجموعه سه‌گانه «تاریخ بدانیم» مربوط به وقایع تاریخی روز ١٣ آبان ماه از سوی فرهنگسرای رازی منتشر شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه١١ و فرهنگسرای رازی با اعلام این خبر در باره جزئیات تولید این مجموعه تاریخی گفت : « این محصول فرهنگی به گویندگی ابراهیم ربیعی و علی قهرمانی و تدوین مرتضی حسنی شامل موضوع تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ١٣ آبان ١٣٤٣، کشتار جمعی دانش‌آموزان در ١٣ آبان ١٣۵٧ و تسخیر لانه جاسوسی در ١٣ آبان ١٣۵٨ است که تولید و منتشر شد. »
به گفته سعید فرهادی، ١٣ آبان در ایران مصادف با روز دانش‌آموز است و این سه رویداد، وقایع متفاوتی بودند که هر یک در تشکیل حرکت انقلاب نقش کلیدی ایفا کردند.
او همچنین در ادامه افزود : « سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش‌آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به‌ویژه استکبار جهانی ریشه‌ دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. برای گرامی‌داشت این‌روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است. »
مدیر روابط عمومی فرهنگسرای رازی در پایان از انتشار این بسته فرهنگی در فضای مجازی خبر داد و از علاقه‌مندان دعوت کرد تا برای دیدن این محصول به نشانی ذیل در آپارات مراجعه کنند:

  https://aparat.com/v/ZrfLS (تبعید امام خمینی (ره

https://aparat.com/v/bvTEj    تسخیر لانه جاسوسی

https://www.aparat.com/v/OUEIf    کشتار دانش آموزان