سری دوم اتوبوس‌های چپ در خارجی وارد کشور شده‌اند و هم اکنون بخشی از آنها در حال حرکت به سمت تهران هستند.

 سیدجعفر تشکری‌هاشمی با اعلام این خبر گفت: سری دوم اتوبوس‌های دوکابین خارجی در خطوط یک و سه سامانه تندرو به کار گرفته خواهند شد که امیدواریم بتوانیم با استفاده از این اتوبوس‌ها خدمات‌رسانی مناسب‌تری به شهروندان ارائه دهیم.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 470 هزار نفر در نخستین خط تندروی اتوبوس‌رانی جابه جا می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود با ورود این اتوبوس‌ها و ارتقاء کیفیت ناوگان،‌ شاهد افزایش جابه‌جایی مسافران، ایمنی، ‌رفاه و استقبال بیش از پیش شهروندان از حمل و نقل عمومی باشیم.

وی همچنین با اشاره به این که امیدواریم از سال آینده تولید این اتوبوس‌ها توسط سازندگان داخلی آغاز و به تولید انبوه داخلی برسد گفت: این حرکت می‌تواند منجر به تغییر تولیدکنندگان داخلی در ساخت محصولات با کیفیت شود و در نتیجه بتوانیم همزمان با ارتقاء کمی ناوگان اتوبوسرانی، ارتقاء کیفی این ناوگان را هم محقق سازیم.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه با ورود سری دوم اتوبوس‌ها بخش عمده ناوگان خط یک BRT  توسط اتوبوس‌های دو کابین خارجی تامین خواهد شد گفت: این اتوبوس‌ها که با موتور و قطعات اصلی ساخت کشور آلمان و بدنه تحت لایسنس شرکت نئومان آلمان تولید شده جزء با کیفیت‌ترین اتوبوس‌های روز دنیا محسوب می‌شود که امیدواریم با ورودشان خواست شهروندان مبنی بر استفاده از خدمات رفاهی مناسب در حین سفر محقق شود.