مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز به کار سومین خط اتوبوس‌های تندرو به‌صورت آزمایشی خبر داد و گفت:

 از امروز فعالیت آزمایشی خط 3 اتوبوس‌های تندرو آغاز می‌شود و اتوبوس‌های این خط در مسیر ویژه به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: آغاز به کار آزمایشی سومین خط اتوبوس‌های تندرو(پایانه خاوران تا پایانه علم وصنعت) با هدف آشنایی شهروندان با این خط، محل ایستگاه‌ها و مسیر صورت می‌گیرد و تا ساخت سکو و نصب ایستگاه‌های خط و ورود اتوبوس‌های چپ در به مسیر که به‌زودی محقق خواهد شد علاوه بر اتوبوس‌های این خط، اتوبوس‌های خطوط موازی نیز می‌توانند از خط ویژه تردد کنند.

وی تصریح کرد: در نهایت با تکمیل خط و ورود اتوبوس‌های چپ در، خطوط موازی ساماندهی خواهند شد.معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: با تردد اتوبوس‌ها از مسیر ویژه، ترافیکی که اخیرا در مسیر این خط به‌خصوص در بزرگراه بسیج به‌دلیل عملیات عمرانی ایجاد شده بود به‌شدت کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سومین خط اتوبوس‌های تندرو با عبور از سه راه افسریه، میدان بسیج، بزرگراه بسیج، میدان شهید کلاهدوز، سی‌متری نیروی‌هوایی، امامت، خیابان شهید آیت، بزرگراه رسالت به پایانه علم و صنعت ختم می‌شود، گفت: خط 3 اتوبوس‌های تندرو با اتصال به خط 1 و2 این سامانه امکان دسترسی شهروندان به جنوب شرق، شمال شرق، جنوب غربی، غرب و مرکز شهر تهران را به وسیله اتوبوس فراهم می‌کند و همچنین اتصال این خط به ایستگاه‌های خط 2 و خط 4 متروی تهران این امکان را برای مسافران سومین خط اتوبوس‌های تندرو به‌وجود می‌آورد که به راحتی بتوانند به نقاط مختلف شهر با مترو سفر کنند.

همچنین مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک تهران نیز تعداد اتوبوس‌های چپ‌در که در مرحله نخست برای این خط در نظر گرفته شده را 120 دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: سومین خط اتوبوس‌های تندرو به طول 5/13 کیلومتر از ایستگاه متروی دانشگاه علم و صنعت شروع شده و پس از عبور از محدوده مناطق 4، 8، 13، 14 و 15 وارد پایانه درون شهری خاوران می‌شود.

حسین آقایی، بزرگراه بسیج را یکی از مهم‌ترین محورهای عبوری این خط عنوان کرد و افزود: در طول این بزرگراه که ضلع شرقی آن را عموما پادگان‌ها و مجتمع‌های مسکونی نظامی تشکیل می‌دهد، 6 ایستگاه در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود استقبال قابل توجهی را از سوی ساکنان این محدوده شاهد باشیم.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک تعداد جابه‌جایی روزانه سومین خط اتوبوس‌های تندرو در مرحله اول را روزانه 147 هزار نفر پیش‌بینی کرد و یادآور شد: البته مسافران نخستین خط اتوبوس‌های تندرو از میدان آزادی تا چهار راه تهرانپارس ابتدا 120 هزار نفر در روز بود و پیش‌بینی می‌کردیم این تعداد حداکثر روزانه به 300 هزار نفر برسد، در حالی‌که امروز مسافران این خط از مرز 470 هزار مسافر در روز فراتر رفته است.

آقایی وجود دکل‌های برق بر فراز و لوله‌های گاز در عمق بخش قابل توجهی از سومین خط اتوبوس‌های تندرو را از جمله موانع محدود‌کننده در احداث این مسیر برشمرد و اظهار داشت: به‌رغم تمام مشکلات سعی کردیم مسیری قابل اطمینان در جنوب شرق تهران ایجاد کنیم و همزمان جدیدترین اتوبوس‌های دنیا را در خدمت مردم شریف این محدوده قرار دهیم.

کد خبر 75236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز