«گذر پاییزی» با هدف استفاده شهروندان و گردشگران از مناظر بی‌نظیر پاییز در هنگام پیاده‌روی در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس و ثبت تصاویر ماندگار در ضلع شمالی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس ایجاد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۲۲ درباره این گذر پاییزی گفت: «همزمان با فصل خزان و ریزش برگ‌های درختان در راستای بهره‌مندی شهروندان از زیبایی‌های این فصل، مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس پاییزی شد. برگ‌های پاییزی جلوه زیبایی به مناظر شهری می بخشند و وجود آنها در فضاهایی که پوشش درختی بیشتری دارند مناظر بکری از پاییز هزار رنگ را به نمایش عموم می‌گذارد.»

«حمیدرضا حاجوی» ادامه داد: «برپایی گذرهای پاییزی در شهر تهران، یادآور دوری از طبیعت به واسطه‌ زندگی شهرنشینی است. به همین خاطر نباید باعث غفلت از طبیعت و زیبایی‌های مسحورکننده‌ آن شود. در همین راستا رقم‌زدن اوقات خوش برای شهروندان و گردشگران در گذر پاییزی دریاچه شهدای خلیج فارس و شنیدن نت‌های خش‌خش پاییزی، همراه با آموزش احترام به طبیعت برای نسل جدید و کودکان ایران‌زمین از مهم‌ترین اهداف ایجاد این گذر است.»

به گفته او شهروندان می‌توانند هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۲۳ با حضور در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبای پاییزی، تصاویر زیبا و ماندگاری در این گذر ثبت کنند.

برچسب‌ها