به گزارش همشهری آنلاین، در گزارش آماری پیامهای انتقاد، شکایت و پیشنهادات سامانه شفافیت ( ۷ ماه ۱۴۰۱) «افزایش نرخ کرایه تاکسی»، «دریافت کرایه بیش از تعرفه تاکسی»، «کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک»، «تاخیر اتوبوس بخش خصوصی و عمومی»، «کمبود تاکسی در مسیر خاص» و «برخورد با مسافر در تاکسی» همواره در بین ۱۰ موضوع پردرخواست تماسهای مردمی با سامانه ۱۳۷ پلاس بوده است که این موضوع از نارضایتی شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی حکایت دارد.
بر این گزارش سایت شفافیت شهرداری تهران، تعداد شکایت های مردمی از خدمات حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانی از ماه های ابتدایی سال یعنی فروردین، اردیبهشت و خرداد به نسبت ماههای بعد (تا مهر۱۴۰۱) کمتر شده است که دلیلش میتواند عملکرد نظارتی بر این حوزه باشد. با این حال اما هنوز هم شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی گلایه دارند و تماسهای مکرر شهروندان با سامانه نظارت مردمی بر این امر صحه می گذارد.
نظافت شهر و لایروبی جویها اولین دغدغه تهرانیها | ۱۵ خواسته مهم شهروندان از شهرداری تهران چیست؟
بر اساس گزارش آماری پیامهای انتقاد، شکایات و پیشنهادات سامانه ۱۳۷ پلاس، در کنار مباحثی که در حوزه حمل ونقل عنوان شد، موضوعاتی همچون «کیفیت محصولات میوه و ترهبار»، «امور مدیریتی ورزشگاهها»، «نظارت برعملکرد پیمانکاران»، پرداخت حقوق کارگران پیمانکار» و «تاسیسات و خدمات ورزشگاه» هم جزو ۱۰ موضوع پردرخواست شهروندان در تماسشان با ۱۳۷ پلاس بوده است.
به گزارش همشهری آنلاین،در گزارش آماری پیامهای انتقادی، شکایات و پیشنهادات ۷ ماه ۱۴۰۱، همچنین بیشترین فراوانی به منطقه ۴ و کمترین فراوانی تماسها به منطقه ۱۶ تهران اختصاص دارد.