مهدی ربوشه: استقلال در صورت کسب پیروزی در بازی هفته بیست‌ودوم مقابل برق شیراز جایگاه خود در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر را استحکام می‌بخشد.

استقلال هفته آینده میهمان برق شیراز خواهد بود. این بهترین فرصت برای آبی‌هاست تا فاصله خود با ذوب‌آهن را بیشتر کنند.

بلافاصله پس از شکست ذوب‌آهن که البته روی اشتباه مسلم دروازه‌بان این تیم در دفع توپ رخ داد امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های ورزشی گفته است از باخت ذوب‌آهن ناراحت شدم چون آنها به برنامه‌ریزی سازمان لیگ باختند. اظهارنظر سرمربی استقلال اما واکنش مسئولان باشگاه ذوب‌آهن را به دنبال داشته.

سعید آذری در گفت‌وگو با همشهری در واکنش به حرف‌های قلعه‌نویی گفت: « قرار نیست باشگاه ذوب‌آهن به هر اظهارنظری پاسخ بدهد. در واقع شان ذوب‌آهن بالاتر از این حرف‌هاست که در رسانه‌ها پاسخ مربیان را بدهیم.» مدیرعامل ذوب‌آهن ادامه داد: «اگر آقای واعظ‌آشتیانی چنین صحبتی می‌کرد به طور حتم پاسخ می‌دادم. حال آنکه امیر قلعه‌نویی یک مربی است؛ همین.» 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا باخت شما مقابل داماش حاصل برنامه‌ریزی سازمان لیگ بوده یا خیر، تصریح کرد:‌ «امیر قلعه‌نویی با این اظهارنظر به نوعی خواسته ما را مقابل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار دهد. این روش نه جوانمردانه است و نه اخلاقی. جالب است که وقتی ذوب‌آهن همین چند وقتی پیش به کویت رفته بود قلعه‌نویی حامی پرسپولیسی‌ها شده بود و از حق و حقوق آنها دفاع می‌کرد. البته برای ما همه چیز روشن بود. او می‌خواست با روش قدیمی‌اش پرسپولیس را مقابل ذوب‌آهن تحریک کند.» آذری تاکید کرد: «این دوست من باید بداند که درست نیست برای رسیدن به قهرمانی دست به هر کاری زد. در ضمن این شیوه‌ها دیگر قدیمی شده»

مدیرعامل ذوب‌آهن ضمن اشاره به این نکته که تیم ما پذیرش شکست را دارد، تصریح کرد: «ما آنقدر ظرفیت داریم که باخت را بپذیریم و به دنبال شروع تازه‌ای باشیم. قرار نیست ذوب‌آهن همه بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد. ما برای طول لیگ برنامه داریم و به این زودی‌ها از هدف اصلی‌مان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.»

بازگشت عنایتی 

تمرین تیم استقلال پس از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا وارد فاز جدی‌تری شده است.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال برای اینکه انگیزه بازیکنان خود را بالاتر ببرد و آنها را برای رقابت‌های لیگ برتر و آسیایی آماده نگه‌ دارد به بازیکنان خود اعلام کرده است که بازی‌های لیگ‌برتر و جام‌حذفی از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است و شما باید صددرصد مراقب آمادگی جسمانی خودتان باشید و با انگیزه و پرتلاش در این مسابقات بازی کنید.
قلعه‌نویی همچنین تاکید کرده است که هر بازیکنی که در لیگ‌برتر بهتر باشد در مسابقات آسیایی حضور خواهد داشت.

 این درحالی است که موضوع احتمال بازگشت رضا عنایتی به استقلال روز گذشته نقل محافل خبری بود.

رضا عنایتی، مهاجم ایرانی النصر از احتمال جدایی‌اش از این تیم خبر داد و اعلام کرد که می‌خواهد رضایت مسئولان باشگاه را برای گرفتن رضایت‌نامه جلب کند. او قصد بازگشت به فوتبال ایران را دارد و بیشتر از هر تیم دیگری تمایل دارد که در استقلال بازی کند.
عنایتی با اشاره به این موضوع می‌گوید: «از بازی کردن در لیگ امارات خسته شده‌ام و تصمیم به جدایی گرفته‌ام. البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست و باید مدیر برنامه‌هایم به امارات بیاید ولی امیدوارم النصری‌ها رضایت‌نامه‌ام را بدهند تا این تیم را ترک کنم.»

عنایتی در پاسخ به این سئوال که آیا مصدومیت کمر دلیل جدایی‌ات است، می‌گوید: «آسیب‌دیدگی من به طور کامل برطرف شده و دیگر هیچ مشکلی ندارم، حتی در حال حاضر آماده بازی کردن هستم ولی دیگر دوست ندارم در لیگ امارات بازی کنم. از چند تیم اماراتی هم پیشنهاد دارم ولی می‌خواهم فوتبالم را در ایران ادامه دهم.»

عنایتی که در صورت بازگشت به فوتبال ایران دوباره بحث حضورش در استقلال تهران مطرح خواهد شد، در این خصوص می‌گوید: «استقلال اولویت اول من است و همیشه این تیم را دوست دارم ولی نمی‌دانم کادر فنی و مسئولان این باشگاه چه نظری در مورد من دارند.اگر آنها بخواهند می آیم، البته فوتبال حرفه‌ای است و اگر استقلال مرا نخواهد ناراحت نمی‌شوم و به پیشنهادهای دیگر فکر می‌کنم.»

مهاجم النصر از پیشنهاد چند تیم ایرانی هم خبر می‌دهد: «هنوز جدایی‌ام از النصر قطعی نشده ولی چند تیم ایرانی با من مذاکره کرده‌اند که بهتر است اسمی از آنها نبرم. باید جلسه‌ای با مسئولان النصر داشته باشم تا تکلیفم مشخص شود.»

بحث بازگشت عنایتی به استقلال در حالی دوباره به جریان خواهد افتاد که امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با نزدیکانش نسبت به جذب این بازیکن اظهار تردید کرده‌ است. سرمربی استقلال در ابتدای فصل تلاش زیادی کرد تا مثل سه سال پیش زوج عنایتی و اکبرپور را در خط حمله شکل بدهد ولی حالا شرایط فرق کرده و می‌گویند او در مورد جذب مهاجم ایرانی النصر کمی تردید دارد.

 عنایتی در این فصل نتوانست توقعات مسئولان و کادر فنی النصر را برآورده کند و مصدومیت کمر هم باعث شده که این بازیکن از روزهای اوجش فاصله داشته باشد. البته تنها موضوعی که باعث شده قلعه‌نویی به سادگی از جذب عنایتی عبور نکند، شم بالای گلزنی این بازیکن است.

البته آرش برهانی و اکبرپور قوی‌ترین زوج خط حمله لیگ‌برتر را تشکیل داده‌اند و با اضافه شدن عنایتی، ترافیک در خط حمله استقلال بیشتر می‌شود. از طرفی گفته می‌شود اگر عنایتی به جمع‌آبی‌پوشان باز گردد، احتمال ترانسفر برهانی وجود دارد.