به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت انگجت، از سال ۲۰۱۴ که ساتیا نادلا مدیریت مایکروسافت را بر عهده گرفته است، این شرکت دست به چند خرید بزرگ زدهاند. این استراتژی با خرید ۲.۵ میلیارد دلاری کمپانی سازنده بازی محبوب ماینکرفت آغاز شد و سپس به شبکه اجتماعی لینکدین رسید که مایکروسافت آن را با مبلغ ۲۶ میلیارد دلار تصاحب کرد.
مایکروسافت و نتفلیکس ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. نتفلیکس مدتی است مایکروسافت را بهعنوان شریک تبلیغاتی خود برای سرویس اشتراک-تبلیغاتی انتخاب کرده و رئیس مایکروسافت، «برد اسمیت» هم یکی از اعضای هیأتمدیره نتفلیکس است.
بیشتر بخوانید:
یکی از دلایل خرید نتفلیکس در کنار سرویس استریم فیلم، میتواند ارائه سرویس استریم بازی مایکروسافت در دستگاههای مختلف باشد. نتفلیکس برنامههای بزرگی برای دنیای بازیها دارد و حتی چندین استودیوی بازیسازی هم خریده است. بنابراین مایکروسافت با یک پکیج استریم فیلم و بازی روبهرو است که میتواند کمک بزرگی به امپراتوریاش کند.