تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۵

گروه بین‌الملل: با ناکام ماندن پروژه جنگ زمینی در غزه، رژیم صهیونیستی با کاهش محسوس عملیات زمینی خود، بار دیگر اقدام به افزایش حملات هوایی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نوزدهمین روز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دیروز در حالی به پایان رسید که صهیونیست‌ها ضمن بمباران شدید مناطق مختلف غزه، تلاش کردند تا از چند محور وارد مناطق استراتژیک غزه شوند؛

ولی با مقاومت سرسختانه رزمندگان مقاومت مجبور به عقب‌نشینی شدند. این در حالی است که نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی که از پشتیبانی گسترده تانک‌ها، جنگنده‌ها، واحدهای توپخانه و ناوها برخوردارند، هنوز نتوانسته‌اند پس از چند روز درگیری، به سوی مناطق استراتژیک نوار غزه پیشروی کنند و بارها به عقب رانده شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب هم نوار مرزی با مصر را به‌شدت بمباران کردند.

این در حالی است که در حملات رژیم صهیونیستی طی 24ساعت گذشته به مناطق مختلف غزه، 70فلسطینی شهید و بیش از 150نفر دیگر مجروح شدند.

به این ‌ترتیب، از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی به  بیش از هزار نفر رسیده که بیش از 300 نفر از آنها را کودکان و 85 نفر از آنها را زنان تشکیل می‌دهند. شمار مجروحان این حملات نیز به 4530نفر رسید که نیمی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

جنگنده‌های صهیونیستی بامداد دیروز در 3نوبت غزه را بمباران کردند که آخرین بار بخش غربی غزه را هدف قرار دادند.

این جنگنده‌ها 2باب منزل را در شهر جبالیا و شمال منطقه غزه بمباران کردند که به شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن20نفر دیگر انجامید.

این در حالی است که مناطق شمال شرق و شمال غرب نوار غزه همچنان هدف حملات هوایی پراکنده جنگنده‌های صهیونیست قرار دارد و درگیری‌های زمینی نیز بین نیروهای اشغالگر و نیروهای مقاومت در این مناطق همچنان ادامه دارد.

پیش از این نیز نیروهای اشغالگر طی یک رشته حملات هوایی، شرق جبالیا، بیت‌حانون، بیت‌لاهیا و منطقه غربی را بمباران کردند.

دیروز حملات هوایی سنگین به نوار مرزی در رفح نیز ادامه داشت و طی آن تونل‌های مرزی با مصر و نیز ده‌ها باب منزل در این منطقه بمباران شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تمامی 5 استان غزه را هدف بمباران هوایی خود قرار دادند و در یکی از این حملات یک دستگاه خودرو در خان‌یونس هدف قرار گرفت که به شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن 2نفر دیگر انجامید که حال یکی از آنها وخیم است.

نیروهای اشغالگر، مناطق باز نزدیک به ساختمان‌های مسکونی در شمال غزه را با توجیه اینکه از این مناطق موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌شود، بمباران کردند.

همزمان با ادامه عملیات صهیونیست‌ها، نیروهای مقاومت هم به حملات خود به مناطق مختلف شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهند.

ارتش  صهیونیست‌  از اصابت چند فروند موشک و 5گلوله خمپاره به جنوب اسرائیل خبر داد و این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که 17موشک به جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند و با ده‌ها گلوله خمپاره این مناطق را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

گروه‌های فلسطینی تأکید کردند که محل استقرار نفربرهای زرهی در داخل نوار غزه را با ده‌ها گلوله خمپاره هدف گرفته‌اند. نیروهای مقاومت همچنین چند گلوله آرپی‌جی به سمت محل تجمع نفربرهای این رژیم شلیک کردند و چند بمب را نیز در مسیر آنها منفجر کردند که به کشته و زخمی‌شدن نیروهای اشغالگر انجامید.

گردان‌های الاقصی وابسته به جنبش آزادیبخش فلسطین(فتح) هم از انجام عملیات شهادت‌طلبانه در بین نظامیان صهیونیست در شمال‌غرب بیت‌لاهیا واقع در شمال نوار غزه خبر دادند که به هلاکت 12صهیونیست انجامید. گویا در این عملیات، مبارزان فلسطینی با پوشیدن لباس نظامیان صهیونیست اقدام به نزدیک شدن به آنها و انجام عملیات نظامی علیه آنان می‌کنند.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز مسئولیت منفجرکردن 2نفربر زرهی در نزدیکی برج الکرامه در شمال نوار غزه و نیز پرتاب 2فروند موشک به سمت مرکز نظامیان صهیونیست در ناحل عوز را بر عهده گرفت.

باراک در جست‌وجوی آتش‌بس یک هفته‌ای

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دیروز از تلاش این رژیم برای اعلام آتش‌بس‌ به‌مدت یک هفته در نوار غزه خبر داد.

هاآرتص به نقل از یک مقام سیاسی رژیم صهیونیستی نوشت: با وجود اینکه ایهود اولمرت در کابینه امنیتی متشکل از نخست‌وزیر، تزیپی لیونی وزیر خارجه و ایهود باراک، تنهاست ولی همچنان قدرت در دست اوست و او مشخص می‌کند چه زمانی کابینه -که تصمیم گسترش یا توقف عملیات جنگی بر عهده آن است- تشکیل جلسه بدهد و دستور کار جلسات را نیز مشخص می‌کند.

به نوشته این روزنامه، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز معتقد است که تداوم این جنگ بی‌نتیجه است و باعث تلفات جانی بیشتری در میان نظامیان اسرائیلی می‌شود و بر فشارهای بین‌المللی علیه این رژیم می‌افزاید.

او در عین حال مدعی است که اهداف اساسی این رژیم در تقویت قدرت بازدارندگی تحقق یافته است. درحالی باراک پیشنهاد آتش‌بس را مطرح می‌کند که ارتش از پیشروی در داخل نوار غزه ناتوان است و به همین علت دست به پیشروی نمی‌زند.