«آناهیتا توکلی» تکواندوکار حوزه جنوب غرب پس از ۳ سال دوری از شیاپ‌چانگ با یک شروع طوفانی عنوان قهرمانی رقابت‌های آزاد کشوری بانوان جوان و بزرگسال را از آن خود کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، رقابت‌های آزاد کشوری جوانان و بزرگسالان بانوان با عنوان مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی با حضور ۷۰۶ تکواندوکار، چندی پیش در خانه تکواندو فدراسیون تکواندو آغاز شد و تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت که «آناهیتا توکلی» تکواندوکار وزن ۷۳کیلوگرم جنوب غرب که به دلیل مصدومیتش ۳سال از مسابقات دور بود در نخستین مرحله این مسابقات گل کاشت و در مبارزه پایانی‌اش «زهرا پوراسماعیل» قهرمان آسیا و یکی از مدعیان این وزن را طی ۲راند مغلوب کرد و مدال طلا را بر گردنش آویخت.

آناهیتا از بهار ۱۳۹۱ و در ۹ سالگی برای نخستین بار لباس تکواندو را بر تن کرد و در سال۱۳۹۵ برای نخستین‌بار در مسابقات نونهالان کشور در لرستان در میادین ظاهر شد. او در رده نونهالان، یک نقره و یک برنز قهرمانی کشور و ۲ نقره مسابقات آزاد کشور و در رده سنی نوجوانان، طلای مسابقات آزاد کشور سال۱۳۹۷ در قم و سال۱۳۹۸ در تهران و ۲ طلای مسابقات کشوری سال۱۳۹۷ زنجان سال و سال۱۳۹۸ بابلسر را در کارنامه‌اش دارد.