همشهری آنلاین- علیالله سلیمی: دکتر صفایی نژاد موسس برند خودنویس در این نشست گفت: خودنویس متعلق به مردم است. ایده لوگو خودنویس به شکل خانه این لوگو طراحی شده و باید تلاش کنیم خودنویس به شکل تعاونی درآید تا همیشه برای مردم باقی بماند. وی افزود: یکی از مشکلات بارز حوزه نشر مردمی نبودن آن است. برای اینکه موفق به ترویج نشر در کشور باشیم، باید درها را به روی مردم باز کنیم که خودشان تولید محتوا کنند. در ابتدای نشرسرای خودنویس برخی از بزرگان ما را تمسخر کردند که نهایت فعالیت شما منجر به ۱۵۰ رمان در خودنویس خواهد شد، در صورتیکه در مدت زمان شش ماه ۴۵۹ رمان دریافت و سرانجام از ۲۵۰ رمان حمایت شد. دکتر صفایی نژاد بیان کرد: تعدادی از شرکت کنندگان خودنویس از روستاهای محروم کشور بودند، یکی از این شرکت کنندگان همراه طرح خود نامهای برای دفتر نشر صاد ارسال کرد که ممنون که ما را دیدید و باعث شدید با آرزوهای مان تبدیل به خاک نشویم .
همچنین در این نشست، شمس الدین فلاح هاشمی دبیر دوره اول خود نویس به تفاوت خودنویس با دیگر جشنوارهها اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان خودنویس همه قلم اولی هستند ولی در دیگر جشنواره ها عمدتا نویسندگان جایزه بگیر شرکت می کنند و فضای برای قلم اولیها نیست .ما به نویسندگان خودنویس افتخار و جا دارد اینجا بیان کنم در این دوره از جایزه ادبی جلال چند عضو خودیس کاندیدای جشنواره جلال هستند. در ادامه نشست، علیرضا نعمت اللهی دبیر اجرایی خودنویس زرین، مطالبی در خصوص داوری آثار دریافت شده، زمان تشکیل دوره های آموزشی ویژه خودنویسهای برگزیده ارائه داد.