به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از جیاسام آرنا، بر اساس گزارشها، یوتیوب در حال آزمایش یک سرویس جدید با پشتیبانی از تبلیغات برای یک کانال تلویزیونی است. این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با شرکتهای مختلف است تا برنامههای تلویزیونی، فیلمها و کل کانالهای تلویزیونی را به پلتفرم خود بیاورد. در واقع، یوتیوب اعلام کرده که در حال آزمایش این سرویس است و کاربران منتخب یوتیوب در حال حاضر میتوانند از این امکان استفاده کنند.
یوتیوب اکنون در حال سنجش علاقه بینندگان است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سرویس متعلق به گوگل ممکن است ۴۵ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را کاهش دهد. این کار در واقع نوعی معامله یوتیوب با تولیدکنندگان محتوا است.
اخیرا این پلتفرم با سرویس استریم انافال ساندی تیکت (NFL Sunday Ticket) معامله کرد و از امسال برنامههای آن در یوتیوب تیوی و کانالهای یوتیوب پرایمتایم پخش خواهد شد. این پلتفرم همچنین درآمدهای حاصل از تبلغیات را با سازندگان تقسیم میکند که موجب میشود یوتیوب به سرویسی سودآورتر از تیکتاک بدل شود.