رییس جمهوری اسلامی ایران، بخش تعاون را یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: عدالت اقتصادی یکی از پایه‌های اصلی برپایی عدالت است .

محمود احمدی نژاد که روز یکشنبه 14 آبان در دفاع از وزیر پیشنهادی‌اش برای تصدی وزارت تعاون در مجلس سخن می‌گفت با تاکید بر اهمیت تعاون در جامعه،خاطرنشان کرد: متاسفانه تا امروز سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور کمتر از ‪ ۵‬درصد است و ما باید برای افزایش این سهم تلاش کنیم.

رییس جمهوری ارتقاء سهم تعاون براساس سیاستهای ابلاغی تا سقف ‪۲۵‬ درصد از کل اقتصاد کشور" و "توزیع سهام عدالت در قالب تعاونی‌های استانی و شهرستانی " را دو ماموریت سنگین و پرحجم عنوان کرد که به عهده دولت گذاشته شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز که‌ دولت باکمک مجلس تلاش می‌کند تا تقاضای سنگین در حوزه عدالت و اشتغال را سروسامان دهد،یکی از کارهای مهم تشکیل و توسعه شرکتهای تعاونی و همچنین حمایت‌های کارشناسی و مالی و سرمایه‌ای از این تعاونیها است .

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت برای انجام این ماموریت‌ها نیاز داشت که یک تجدید سازمان در این وزارتخانه انجام دهد .

احمدی نژاد از محمد ناظمی اردکانی وزیر سابق تعاون به عنوان یکی ازبرادران خوب و یاران دولت نام برد و گفت: ایشان در جای دیگری مسوولیت پذیرفته و همکاری خود را با دولت ادامه خواهد داد .

رییس جمهوری ادامه داد: برای این تجدید سازمان از برادر عزیز محمد عباسی دعوت کردیم و ایشان پذیرفت، شما نیز ایشان را بخوبی می‌شناسید و نیازی به توضیح بیشتر در معرفی ایشان نمی‌بینم.

احمدی نژاد همچنین از رای اعتماد بسیار بالای نمایندگان به عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی تشکر کرد و گفت: رای اعتماد شما حتما در قوت و قدرت تصمیم‌گیری ایشان موثر خواهد بود .

رییس جمهوری در پایان تصریح کرد: به یاری خدا شما نمایندگان محترم با رای بالا به آقای عباسی کمک خواهید کرد که تا تحقق برنامه‌های وزارت تعاون شتاب بیشتری بگیرد.