وزیر سابق تعاون گفت: با افزایش مشارکت مردم و همبستگی عمومی در طول یک سال گذشته اقدام‌های بزرگی در بخش تعاون کشور انجام شده‌است.

به گزارش ایرنا، محمدناظمی اردکانی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه وزیران پیشین و جدید تعاون، افزود: توسعه و آبادانی کشور از پیام‌های مردم در انتخابات نهم بود و توزیع سهام عدالت و تأسیس تعاونی‌های استانی در راستای این خواست مردم بوده است.

به گفته وی، با تدوین استراتژی توسعه بخش تعاون، سند ملی توسعه بخش تعاون و لایحه توسعه این بخش توانمندسازی و سازماندهی بخش تعاون مورد توجه جدی قرار گرفت.

ناظمی با اشاره به فعال‌سازی و احیای تعاونی‌های غیرفعال در یک سال گذشته، گفت: با تشکیل کمیته‌های استانی در این مدت از پنج هزار تعاونی تعطیل شده حدود دو هزار و ‪ ۵۰‬تعاونی با رفع مشکلات مجدداً فعال شدند.

وزیر سابق تعاون یادآور شد: توسعه تعاونی‌های بزرگ و کوچک در اصل ‪۴۴‬ قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و در سال جاری ایجاد ‪ ۲۰‬هزار تعاونی با ‪ ۳۵۰‬هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است.

ناظمی تصریح کرد: در شش ماه نخست سالجاری باتشکیل هفت هزار تعاونی برای ‪ ۱۷۰‬هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد که این تعاونی‌ها با ‪ ۴۰‬هزار میلیارد ریال تسهیلات سازماندهی شده‌اند.

وی در پایان افزود: اقدام‌های انجام شده در بخش تعاون کشور در یک سال گذشته با همدلی و همکاری تمام همکاران عملی شده‌‌است.

قائم مقام وزیر تعاون در امور استان‌ها، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ‪ ۱۰‬هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است.

محمود صلاحی، افزود: برای ایجاد اشتغال در بخش تعاون کشور تمرکززدایی در این بخش مورد توجه قرار گرفت و با افزایش اختیارات شعب صندوق تعاون در مراکز استان‌ها، سود تسهیلات این صندوق به ‪ ۹‬تا ‪ ۱۴‬درصد کاهش یافت.

به گفته وی، سند توسعه بخش تعاون در پنج سال آینده و اصلاح قانون تعاون کشور به هیئت دولت تقدیم شده که با تصویب این سند اعتلای بخش تعاون شتاب بیشتری می‌گیرد.

کد خبر 7504

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز