بزرگراه آیت‌الله سعیدی از جمله معابر ترافیکی استراتژیک و تاثیرگذار در محدوده غرب تهران است که با اجرای طرح تعریض از بار ترافیکی آن کاسته شده و شهروندان در زمان تردد در این محور احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

 همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : شمارش معکوس برای افتتاح طرح تعریض بزرگراه آیت‌الله سعیدی آغاز شده و به زودی با حضور شهروندان به بهره‌برداری خواهد رسید. «سید محمدرحیم مرتضوی» شهردار منطقه ۹ در این باره گفت: «پروژه طرح تعریض بزرگراه آیت‌الله سعیدی، محور جنوب به شمال، در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهد رسید.»

او افزود:«در پی موفقیت فاز اول پروژه تعریض بزرگراه آیت‌الله سعیدی (محور شمال به جنوب) در کاهش ترافیک میدان آزادی، فاز دوم پروژه مذکور با هدف تاثیر بر ترافیک میدان فتح و تسریع ساخت پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان مذکور آغاز شد.  فاز دوم پروژه تعریض بزرگراه آیت‌الله سعیدی به طول ۳۰۰ متر به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.»

شهردار منطقه ۹ به جزئیات این پروژه اشاره کرد و گفت: «تاکنون ۴ هزارو ۵۰۰مترمکعب عملیات خاکبرداری، ایجاد ۳۰۰ متر نهر سرپوشیده، ۲۵۰ مترمکعب بتون‌ریزی، نصب ۸۵ دریچه و ۴۵۰ دال بتونی مسلح پیش‌تنیده و اجرای ۳۰۰ متر طول کانیو جانبی به همراه پیاده‌رو به پایان رسیده است»