گروه اجتماعی: در صورت ادامه روند دولت در عدم به‌کارگیری مستخدمان رسمی، سازمان بازنشستگی کشوری با بحران روبه‌رو خواهد شد.

ضیایی، رئیس سازمان بازنشستگی کشور با اعلام این خبر گفت: با توجه به وضعیت فعلی سازمان بازنشستگی کشور انتظار می‌رود در صورتی که دولت به استخدام نیروی رسمی اقدام نکند این سازمان با مشکلات جدیدی مواجه  می‌شود.

وی افزود: مادامی‌که دولت از استخدام نیروهای رسمی خودداری کند ما با مشکل مواجه خواهیم شد به این معنا که ورودی و خروجی سازمان در خصوص بازنشستگان هماهنگ نخواهد شد.

ضیایی با اشاره به سن بازنشستگی در کشور توضیح داد: در حالی که طول عمر در کشور 10 سال افزایش یافته و به 75 سال رسیده است، متوسط سن بازنشستگی  با کاهش روبه‌رو شده است.

رئیس سازمان بازنشستگی با انتقاد از کاهش سن بازنشستگی گفت: متوسط سن بازنشستگی از 57 سال در سال 1370 به 9/51  سال در سال 1384 رسیده که سبب کاهش مبالغ ورودی به سازمان می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بدهی یک هزار و 600 میلیارد تومانی دولت به سازمان بازنشستگی کشور تاکید کرد که پرداخت به‌موقع این بدهی از سوی دولت می‌تواند بخشی از مشکلات این سازمان را حل کند.