یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: در صورت ادامه روند دولت در عدم به‌کارگیری مستخدمان رسمی، سازمان بازنشستگی کشوری با بحران روبه‌رو خواهد شد.

ضیایی، رئیس سازمان بازنشستگی کشور با اعلام این خبر گفت: با توجه به وضعیت فعلی سازمان بازنشستگی کشور انتظار می‌رود در صورتی که دولت به استخدام نیروی رسمی اقدام نکند این سازمان با مشکلات جدیدی مواجه  می‌شود.

وی افزود: مادامی‌که دولت از استخدام نیروهای رسمی خودداری کند ما با مشکل مواجه خواهیم شد به این معنا که ورودی و خروجی سازمان در خصوص بازنشستگان هماهنگ نخواهد شد.

ضیایی با اشاره به سن بازنشستگی در کشور توضیح داد: در حالی که طول عمر در کشور 10 سال افزایش یافته و به 75 سال رسیده است، متوسط سن بازنشستگی  با کاهش روبه‌رو شده است.

رئیس سازمان بازنشستگی با انتقاد از کاهش سن بازنشستگی گفت: متوسط سن بازنشستگی از 57 سال در سال 1370 به 9/51  سال در سال 1384 رسیده که سبب کاهش مبالغ ورودی به سازمان می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بدهی یک هزار و 600 میلیارد تومانی دولت به سازمان بازنشستگی کشور تاکید کرد که پرداخت به‌موقع این بدهی از سوی دولت می‌تواند بخشی از مشکلات این سازمان را حل کند.

کد خبر 7421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز