میانگین سنی‌شان از ۱۹‌ـ ۲۰ سال بیشتر نیست. دانش‌آموزند و دانشجو. دغدغه مشترک همه هم کاستن از رنج و سختی خانواده‌هایی که مشکلات زندگی محاصره‌شان کرده و در تنگنای گرفتاری بی‌یار و یاورند.

همشهری آنلاین - نصیبه سجادی: محمد اکرم‌زاده، سهیل خسروی، مصطفی محمدیان و... بچه‌های خوب شهرک مسعودیه منطقه ۱۵ تهران هستند که مدتی است دست‌به‌دست هم داده‌اند برای پیش بردن یک کار جهادی. آنها برای اینکه بتوانند تروتمیز از پس کارها بربیایند از مشورت و همکاری دوستان باتجربه و سردوگرم روزگار چشیده‌ای مثل «عباس بوستانی»، معروف به دایی‌عباس، و «رسول پیرهادی» هم استفاده می‌کنند. دایی‌عباس ۵۶ساله آچارفرانسه گروه و رزمنده سال‌های دفاع‌مقدس است و همه جور حمایتی از این بچه‌ها می‌کند تا بتوانند به هدف‌شان که خوشحال کردن دل خانواده‌هاست، برسند.

اینها را «سعید نظری‌پور» می‌گوید، یکی دیگر از اعضای این گروه، و ادامه می‌دهد: «دایی‌عباس را نه فقط ساکنان مناطق محروم تهران که همه ایران می‌شناسند.»

می‌گوید: «دایی‌عباس به مناطق محروم تهران مثل فرون‌آباد، سیستان‌وبلوچستان و ...می‌رود، خانواده‌های نیازمند را شناسایی می‌کند و بعد با هم به کمک‌شان می‌رویم.»

از جهیزیه نوعروسان تا نوشت‌افزار کودکان

از سیستان‌وبلوچستان هم به دایی‌عباس زنگ می‌زنند و می‌گویند که مثلاً دختر فلان خانواده عقد کرده، ولی چون نمی‌توانند جهیزیه بدهند، عروسی به تعویق افتاده است.»

اینجاست که بچه‌های گروه دست به کار می‌شوند و با کمک کاسبان، معتمدان، بانوان خانه‌دار و... وسایل را آماده می‌کنند. یکی یخچال می‌دهد یکی ظروف جهیزیه را آماده می‌کند و بعضی هم نقدی کمک می‌کنند و با همین مبالغ، بقیه وسایل عروس آماده می‌شود.»

تا الان این گروه جهادی توانسته ۳ جهیزیه کامل آماده کند و به سیستان‌وبلوچستان بفرستد، البته با تاکسی آقا رسول که تا الان هر زمانی بچه‌ها به او نیاز داشتند به یاری‌شان آمده است.

نظری‌پور می‌گوید: «هر وقت به او زنگ می‌زنیم، سریع و بدون چون و چرا می‌آید و لوازم‌التحریر، مواد غذایی و... را تا سقف، بار ماشین می‌کنند و به نشانی‌ای که به او داده‌ایم می‌برد.»