همشهری آنلاین: رئیس جمهوری با تبریک پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ملی «امید» به ملت بزرگ ایران آن را رخدادی بزرگ و افتخار آمیز در تاریخ کشورمان دانست.

محمود احمدی نژاد پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ملی "امید" به وسیله ماهواربر "سفیر 2" تقارن آن را با ایام الله دهه فجر و میلاد امام کاظم(ع) فرخنده و مبارک دانست و اظهار داشت: کار بسیار عظیمی توسط دانشمندان، جوانان عزیز و متخصصین برومند ایران در این ایام فرخنده به ثمر رسیده است که آن را به مردم عزیز ایران صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

رییس جمهوری قرار گرفتن ماهواره ملی "امید" را در مدار زمین هدیه بزرگی برای ملت ایران دانست و گفت: این رخداد بزرگ پس از ماه‌ها تلاش پیگیر، تحقیق و پژوهش و محاسبه‌های پیچیده ریاضی انجام و ساخته شده و با موشکی که آن هم به طور کامل توسط متخصصین و دانشمندان کشورمان ساخته شده است، به فضا پرتاب شد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ماهواره ملی "امید" با الطاف الهی و عنایات حضرت ولی عصر(عج) در مدار پیش‌بینی شده قرار گرفته است، اظهار داشت: این رخداد افتخار آمیز را صمیمانه به همه ملت ایران، جوانان، متخصصین،دلسوزان و عاشقان ایران زمین و همه عدالت طلبان تبریک می‌گویم.

رییس جمهوری با تاکید بر این که امروز در فضا نیازمند پیچیده ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا است خاطر نشان کرد: چندین مجموعه بزرگ دست به دست هم دادند تا این کار عظیم با موفقیت انجام شود.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به ویژگی‌های ماهواره ملی امید گفت: موشکی که پرتاب شده دو مرحله‌ای است به این معنی که تا مسافت روشنی را موشک اول طی می‌کند و سپس موشک دوم از دل موشک اول رها می‌شود و ماهواره را تا مسیر بالاتری حمل می‌کند. درنقطه معینی نیز مجددا ماهواره با اهرم‌هایی به سمت مسیر تعیین شده پرتاب می‌شود.

رییس جمهوری افزود: فناوری ماهواره امید که باید بتواند در مدار حرکت کرده و اطلاعاتی که انتظار داریم به زمین منتقل کند همه ساخت متخصصین داخلی کشورمان است. البته فعلا همه کارآیی‌های مورد نیاز در این ماهواره نصب نشده است و صرفا فن پرتاب و قرار دادن آن در مدار زمین مد نظر بوده است.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه ایستگاه‌های زمینی که ماموریت دریافت پیام از ماهواره را بر عهده دارند گفت: ایستگاه‌های زمینی دو ماموریت اصلی دارند و آن ردیابی مسیر ماهواره و دریافت پیام از آن است و اکنون ایستگاه‌های ثابت و متحرک فراوانی در داخل کشور و بعضی کشورها قرار گرفته است تا پیام‌ها را از ماهواره دریافت کنند که تکنولوژی‌های بکار رفته در این ایستگاه‌ها نیز به طور کامل ساخت ایران است.

رییس جمهوری با بیان اینکه که ایران مجموعه کامل تکنولوژی ماهواره را در اختیار دارد تصریح کرد: از این به بعد کار متخصصین کشورمان ارتقای آن از لحاظ افزایش وزن و ارتفاع بیشتر ماهواره است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ماهواره‌ای که توسط ایران به فضا پرتاب شده در مقایسه با بسیاری از کشورها کم هزینه‌تر و سریع تر انجام گرفته است خاطر نشان کرد: برخی از کشورها نه مرحله را طی کرده‌اند تا به نقطه ای که متخصصین کشورمان تنها با ۳ مرحله به آن رسیده‌اند، برسند.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی کشورمان صلح آمیز و در راستای تقویت دوستی و برادری در جهان است، اظهار داشت: ملت ایران علم را در خدمت صلح، عشق و برادری و کمال جامعه انسان‌ها دنبال می‌کند و نگاه ما به علم و فناوری‌های علمی با نگاه توسعه طلبان و قدرت مداران متفاوت است چرا که ما نگاه توحیدی به علم داریم و نگاه آنها شیطانی است.

احمدی نژاد با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه فناوری‌های علمی ایران گفت: این گونه تبلیغات طبیعی است چرا که آنها ۳۰ سال تلاش کرده‌اند که القاء کنند جمهوری اسلامی نمی‌تواند پیشرفت کند ولی وقتی امروز بر عکس حرف آنها، ملت ایران روز به روز قله‌های پیشرفت و تعالی را در عرصه‌های مختلف طی می‌کند، طبیعی است که آنها ناراحت باشند. البته امیدواریم آنها از اینگونه اقدامات خود دست بردارند چرا که هیچ کس در دنیا حرف آنها را علیه ملت ایران نمی‌پذیرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه ملت ‌ا پیشرفت ملت ایران را متعلق به خود می‌دانند گفت: مطمئن هستم وقتی این خبر منتشر شود همه ملت‌ها خوشحال خواهند شد چرا که ارتباط ایران با سایر ملت‌ها یک ارتباط عاطفی است و حرف‌های دشمنان نه تنها نمی‌تواند خدشه‌ای به این جایگاه وارد کند بلکه آن را عمیق تر و برجسته‌تر هم خواهد کرد.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: پرتاب ماهواره امید این باور را در انسان تقویت می‌کند که هر هدفی برای ملت ایران دست یافتنی است و هیچ مانعی نمی‌تواند از پیشرفت کشورمان ممانعت کند.

وی افزود: در عصر اندیشه و فرهنگ دیگر نمی‌توان با زبان صدا و تحریم با ملت‌ها بخصوص ملت ایران حرف زد.

برچسب‌ها