درحالی‌که کره‌جنوبی از چند سال قبل مجازات اعدام جنایتکاران را متوقف کرده ، انتشار اخبار جنایت‌های یک قاتل سریالی باعث شده است بار دیگر بحث اجرای مجازات اعدام در این کشور داغ شود.

از هفته گذشته رسانه‌های کره‌جنوبی در میان بهت و ناباوری مردم این کشور، به بررسی جزئیات پرونده جنایت‌های وحشتناک کانگ هوسون، مرد جوانی که گفته می‌شد 7 زن را به قتل رسانده است، پرداخته‌اند.

این مزرعه دار 38 ساله تا‌کنون به قتل حداقل 7 زن و دختر جوان اعتراف کرده و گفته است که بعد از قتل قربانیان خود، اجساد آنها را در گورهای کم عمقی در حومه سئول دفن کرده است.

این مرد هفته گذشته در مقابل دوربین‌های تلویزیونی اعتراف کرد که این زنان را به قتل رسانده است او همچنین شیوه مثله کردن اجساد این قربانیان را نیز نشان داد. با پخش این برنامه مردم کره به‌شدت خواستار اجرای مجازات اعدام برای این جنایتکار شده‌اند.

به گزارش مسئولان پلیس سئول، این مرد تمامی قربانیان خود را در دیسکوها و بارهای این شهر و یا در ایستگاه‌های اتوبوس شکار می‌کرده است و پس از آنکه آنها را سوار خودروی خود می‌کرده آنها را به بیرون شهر می‌کشانده است.

مرد جنایتکار پس از آن طعمه‌های خود را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد و سپس آنها را خفه کرده و اجسادشان را دفن می‌کرد. پلیس احتمال می‌دهد این مرد در قتل همسر سابق خود نیز دست داشته است و هم‌اکنون تحقیقات برای روشن شدن این فرضیه ادامه دارد.

از سال 1948 که اجرای مجازات اعدام در کره‌جنوبی قانونی شد بیش از 902 نفر به اعدام محکوم شدند، اما این مجازات آخرین بار در سال 1997 به اجرا گذاشته شد که در جریان آن 23 نفر که 18نفر آنها مرد و 5 نفر زن بودند اعدام شدند، اما از سال 1998 هیچ مجازات اعدامی به‌اجرا درنیامد.

این در حالی است که حقوقدانان معتقدند خشم و عصبانیت جامعه از جنایت‌های قاتل سریالی ممکن است باعث شود که دستگاه قضایی به اجرای  حکم اعدام تن در دهد.