وزیر سابق تعاون گفت: با افزایش مشارکت مردم و همبستگی عمومی در طول یک سال گذشته اقدام‌های بزرگی در بخش تعاون کشور انجام شده‌است.

به گزارش ایرنا، محمدناظمی اردکانی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه وزیران پیشین و جدید تعاون، افزود: توسعه و آبادانی کشور از پیام‌های مردم در انتخابات نهم بود و توزیع سهام عدالت و تأسیس تعاونی‌های استانی در راستای این خواست مردم بوده است.

به گفته وی، با تدوین استراتژی توسعه بخش تعاون، سند ملی توسعه بخش تعاون و لایحه توسعه این بخش توانمندسازی و سازماندهی بخش تعاون مورد توجه جدی قرار گرفت.

ناظمی با اشاره به فعال‌سازی و احیای تعاونی‌های غیرفعال در یک سال گذشته، گفت: با تشکیل کمیته‌های استانی در این مدت از پنج هزار تعاونی تعطیل شده حدود دو هزار و ‪ ۵۰‬تعاونی با رفع مشکلات مجدداً فعال شدند.

وزیر سابق تعاون یادآور شد: توسعه تعاونی‌های بزرگ و کوچک در اصل ‪۴۴‬ قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و در سال جاری ایجاد ‪ ۲۰‬هزار تعاونی با ‪ ۳۵۰‬هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است.

ناظمی تصریح کرد: در شش ماه نخست سالجاری باتشکیل هفت هزار تعاونی برای ‪ ۱۷۰‬هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد که این تعاونی‌ها با ‪ ۴۰‬هزار میلیارد ریال تسهیلات سازماندهی شده‌اند.

وی در پایان افزود: اقدام‌های انجام شده در بخش تعاون کشور در یک سال گذشته با همدلی و همکاری تمام همکاران عملی شده‌‌است.

قائم مقام وزیر تعاون در امور استان‌ها، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ‪ ۱۰‬هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است.

محمود صلاحی، افزود: برای ایجاد اشتغال در بخش تعاون کشور تمرکززدایی در این بخش مورد توجه قرار گرفت و با افزایش اختیارات شعب صندوق تعاون در مراکز استان‌ها، سود تسهیلات این صندوق به ‪ ۹‬تا ‪ ۱۴‬درصد کاهش یافت.

به گفته وی، سند توسعه بخش تعاون در پنج سال آینده و اصلاح قانون تعاون کشور به هیئت دولت تقدیم شده که با تصویب این سند اعتلای بخش تعاون شتاب بیشتری می‌گیرد.