همشهری آنلاین - بهاره خسروی :ماجرای راه اندازی گروه کارآفرینی در فضای مجازی تقریبا به سه یا چهار سال قبل میرسد زمانی که مسجدیها یک گروه برای تبادل افکار و مطالعاتشان داشتند. محبوبه عظیمی با بیان این مطلب تعریف میکند: « ابتدای کار گروه مبادلات فرهنگی مانند، معرفی کتاب، درج اخبار و اتفاقات روز دنیا و همچنین ارائه نظرات اعضا درباره مسائل روز را راهاندازی کرده بودیم. تا اینکه چندباری برخی از اعضای گروه اقدام به معرفی بخشی از کارهای تولیدیشان درگروه کردند. در اولین قدم بهعنوان مسئول گروه تذکر دادم که مطالب غیر مرتبط نگذارند، اما کمی بعد به این فکر کردم که خوب است چنین گروهی را در میان بانوان برای حمایت از تولیدات آنها داشته باشیم. درواقع با این کار یک بازار کار و فروش محصولات خوب و مطمئن برای بانوان راه اندازی شود. »
خواندنیهای بیشتر را اینجا دنبال کنید
عظیمی مهمترین هدف از راه اندازی این گروه را معرفی محصولات خانگی بانوان میداند و میگوید:« در این گروه از ترشیجات، رب، غذاهایهای نیمهآماده مانند سبزی، پیاز و... گرفته تا کارهای چرمدوزی مانند کیف و کفش، خیاطی، روبان دوزی و... حتی ارائه کارهای خدماتی برای رفع نیاز اهالی مانند تدریس برای توانمندسازی بانوان در امور اقتصادی تبلیغات میشود.» به گفته عظیمی افراد جویای کار و هربانویی که هنری دارد و دنبال فضایی برای اشتغالزایی و کسب درآمد باشد میتواند با عضویت در این گروه که اینروزها به ایتا منتقل شده است از مزایای آن بهرهمند شود.
مسئول بسیج خواهران مسجد منشور السطان راه اندازی بازارچه بزرگ دائمی کارآفرینی با حضور بانوان در داخل مسجد از برنامههای آینده این گروه برای ارائه خدمات بیشتر به اهالی محله شیخ هادی عنوان میکند و میگوید:« مردم محله استقبال خوبی از این کار کردند، چرا که بسیاری از نیازهایشان به راحتی در مدت زمان کوتاهی تامین میشود.»