گروه حوادث: مرد سارق که شبانه دست به سرقت از مغازه‌های طلافروشی پایتخت می‌زد، تمامی طلاهای مسروقه را در کانال کولر خانه‌اش مخفی می‌کرد.

با دستگیری این مرد 6 کیلو طلای مسروقه از مخفیگاه او کشف شد.

سرقت میلیونی

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد به‌دنبال سرقت شبانه از یک مغازه‌ طلافروشی در پایتخت آغاز شد. وقتی ماموران از طریق تماس تلفنی صاحب مغازه در جریان این سرقت قرار گرفتند برای بررسی موضوع عازم محل حادثه شدند.

مالک مغازه‌ که مدعی بود بیش از 6 کیلو طلا از وی به سرقت رفته است، در تشریح ماجرا به ماموران گفت: صبح امروز وقتی قصد داشتم در مغازه‌ام را باز کنم، متوجه شدم قفل در شکسته شده و فردی ناشناسی شبانه وارد مغازه شده است. به سرعت وارد مغازه شدم اما در گاوصندوق باز بود و از 6 کیلو طلا که داخل آن بود اثری نبود.

با اظهارات این مرد، ماجرا به پلیس آگاهی پایتخت گزارش شد و گروهی از کارآگاهان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مغازه طلافروشی فاقد دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی بوده و به همین خاطر سارق به راحتی توانسته است در نیمه‌های شب قفل در ورودی را شکسته و خود را به داخل مغازه برساند.

از آنجا که این مرد بدون برجا گذاشتن سرنخی از خود دست به سرقت میلیونی زده بود، این فرضیه که وی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در زمینه سرقت از طلافروشی‌ها باشد، مد نظر قرار گرفت. بنابراین کارآگاهان با بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس به شناسایی سارقانی پرداختند که شگرد آنها برای سرقت از مغازه‌ها و طلافروشی‌ها، با شگرد سارق مذکور یکی بود.

کارآگاهان در مسیر دیگری از تحقیقات، تمامی محل‌هایی را که احتمال می‌رفت مرد سارق، طلاهای مسروقه را در آنجا به فروش برساند زیر نظر گرفتند و با استفاده از اطلاعات به دست آمده از مخبرین خود به سرنخ‌هایی از سارق طلافروشی دست یافتند. 

بررسی این سرنخ‌ها نشان می‌داد سارق طلافروشی یک مجرم سابقه‌دار است که پیش از این نیز به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و راهی زندان شده بود.

آخر خط سارق

با این اطلاعات، مشخصات متهم تحت تعقیب در اختیار تمامی یگان‌های گشت پلیس قرار گرفت و کارآگاهان با زیر نظر گرفتن تمامی پاتوق‌های وی، جست‌وجو برای دستگیری او را آغاز کردند.

مدتی بعد، ماموران موفق شدند این مرد را در یکی از پاتوق‌هایش ردزنی کرده و با تعقیب او، مخفیگاه وی را شناسایی کنند. به این ترتیب تیم‌های عملیاتی پلیس این محل را به محاصره خود درآورده و در یک عملیات ضربتی موفق شدند سارق سابقه‌دار را دستگیر کنند.

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که پلیس او را اشتباهی دستگیر کرده و وی نقشی در سرقت از طلافروشی نداشته است. این اظهارات در حالی بیان می‌شد که کارآگاهان در بازرسی دقیق مخفیگاه وی موفق شدند 6 کیلو طلای مسروقه را که متهم در کانال کولر جاسازی کرده بود کشف کنند.

با کشف طلاها، بازجویی از سارق حرفه‌ای از سر گرفته شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت شبانه از طلافروشی اعتراف کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با بیان اینکه متهم با قرار قانونی راهی زندان شده است از مالکان مغازه‌ها، به‌خصوص طلافروشی‌ها خواست مغازه‌های خود را به سیستم‌های هشدار‌دهنده و دوربین‌های مداربسته مجهز کنند تا سارقان نتوانند به راحتی نقشه سرقت از این مغازه‌ها را عملی کنند.