گروه حوادث: زن جوان بعد از آزادی از زندان، باندی تشکیل داد که هدف آن دستبرد به خانه‌ها و مغازه‌ها بود.

اعضای این باند بعد از دستگیری، به ده‌ها فقره سرقت در کرج و شهریار اعتراف کردند.
چندی قبل، به‌دنبال سرقت‌های زنجیره‌ای از خانه‌ها و مغازه‌ها در کرج و شهریار، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای کشف راز این سرقت‌ها آغاز شد.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد تمامی این سرقت‌ها در نیمه‌های شب و در زمان غیبت صاحب‌خانه‌ها صورت گرفته و سارقان با استفاده از یک شگرد، نقشه سرقت را عملی کرده‌اند.

ماموران که احتمال می‌دادند تمامی سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند صورت گرفته باشد، جست‌وجو برای پیدا کردن ردی از سارقان را آغاز کردند اما در حالی که تحقیقات ادامه داشت کارآگاهان متوجه شدند فعالیت این باند تنها به شهر کرج محدود نمی‌شود و اعضای آن در شهرستان شهریار نیز دست به سرقت‌های مشابهی زده‌اند.

گروه تحقیق که تصور می‌کرد اعضای این باند از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت از خانه‌ها هستند، بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی را آغاز کرد و با زیر نظر گرفتن تعدادی از سارقان سابقه‌دار دریافت اعضای باند تعدادی از سارقان سابقه دار هستند که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند.

با این اطلاعات، تحقیقات پلیسی وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها دریافتند سرکردگی این باند را زنی به نام مهوش بر عهده دارد. به این ترتیب مخفیگاه این زن شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

اعترافات زن تبهکار

بعد از انتقال سردسته باند به اداره آگاهی، وی در جریان بازجویی‌ها گفت: وقتی از زندان آزاد شدم تصمیم گرفتم با تشکیل باندی، سرقت‌هایم را از سر بگیرم. به همین خاطر به سراغ چند مرد که سوابق متعددی در زمینه سرقت داشتند رفتم و به این ترتیب باند سرقتی تشکیل دادم که هدف آن سرقت از خانه‌ها و مغازه‌ها بود.

وی ادامه داد: ما با پرسه زدن در خیابان‌های مختلف کرج و شهریار، خانه‌هایی را که صاحب‌خانه در آنجا حضور نداشت شناسایی می‌کردیم و در نیمه‌های شب وارد آنجا شده و اموال باارزش را به سرقت می‌بردیم.

در بعضی از سرقت‌ها نیز به سراغ مغازه‌ها می‌رفتیم و بعد از شکستن قفل در ورودی نقشه سرقت را عملی می‌کردیم.

بعد از اعترافات این زن، 7 عضو باند او نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها، مقادیر زیادی طلا و جواهر، سکه بهار آزادی، یک خودروی پ‍ژو با پلاک مخدوش و اسباب و وسایل منزل کشف و ضبط شد.

سردار علیرضا اکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: متهمان در بازجویی اولیه خود به سرقت از خانه‌های ویلایی و آپارتمان که بیشتر در طبقه اول بودند اعتراف کردند و با تکمیل پرونده، در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 75790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز