آتش در فضاهای سبز و جنگل‌های تکه دوم پایتخت با اجرای طرح «آتش‌بُر» در زمان بروز آتش‌سوزی‌های احتمالی گسترش نمی‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: «بیش از ۲ هزار هکتار فضای سبز شهر تهران در منطقه ۲ است که نیاز به توجه و رسیدگی دارد. به همین دلیل طرح‌های مختلفی مانند آبیاری، آفت‌زدایی، تشتک‌زنی و جمع‌آوری علف‌های هرز در آن انجام می‌شود.»

«علی‌اصغر طاهری» یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در فضاهای سبز منطقه را بروز آتش‌سوزی احتمالی دانست و افزود: «در فصل گرما، آتش‌سوزی‌ها بیشتر می‌شود، به همین دلیل علاوه بر اجرای عملیات حذف و جمع‌آوری علف‌های هرز در باغ‌ها، زمین‌های غیرمحصور، لچکی‌ها و رفیوژهای بزرگراهی، اجرای طرحی به نام”‌آتش‌بُر» در منطقه شروع شده است.»

 او در ادامه گفت: «در این طرح، محدوده‌های با بیشترین احتمال آتش‌سوزی، قطعه‌بندی شده‌اند تا اگر جرقه‌ای در قطعه‌ای افتاد و آتش گرفت، به محدوده‌های دیگر سرایت نکند. البته همزمان با اجرای طرح، گروه‌های اطفای حریق هم فعال شده‌اند و به طور مستمر از مکان‌های پرخطر بازدید می‌کنند.»

 طاهری با تأکید بر اینکه طرح در بخش‌های مختلف منطقه شروع شده است گفت: «علاوه بر اجرای این طرح‌ها، نیاز به همکاری شهروندان هم داریم. حتی برای اطلاع‌رسانی در فضاهای پرخطر موارد ایمنی نوشته و از آنها خواسته شده تا در زمان بروز حادثه‌ با آتش‌نشانی یا سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.»