سوله ناایمن حریم منطقه ١۵ پس از تذکرات پی در پی و بی‌توجهی فرد متصرف، با اخذ دستور قضایی تخریب و ١٦٠٠ مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

به گزارش همشهری آنلاین، «محمد شیری» شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: «این منطقه دارای وسعت حریم بالایی است و طبق قانون شهرداری‌ها ساخت‌وساز در حریم ممنوع است. ولی گاهی ساخت‌وسازهایی در دوره‌های گذشته به‌صورت مخفیانه و شبانه صورت گرفته است. »

او در ادامه افزود : «فرد متصرف نسبت به ساخت انواع سوله و کارگاه ناایمن در محل مورد نظر که متعلق به منابع طبیعی است، اقدام کرده و با وجود تذکرات کتبی و شفاهی، هیچ اقدامی انجام نمی‌داد.»

شهردار منطقه گفت: «در این مورد  با هماهنگی و اخذ دستور قضایی، نیروهای یگان حفاظت منطقه، معاونت خدمات شهری و عوامل ناحیه ٦ در محل حاضر شدند و نسبت به تخریب بخش عمده‌ای از بنای ساخته شده که سازه‌های غیر اساسی و خطرناک بود بدون هیچ‌گونه تشنج و درگیری اقدام کردند.»

به گفته شهردار منطقه، این اقدام با هدف اجرای تبصره دو قانون نظارت بر گسترش شهر تهران و فرمایشات مقام معظم رهبری که هیچ متصرفی در منابع طبیعی نباید باشد و برابر حکم قضایی و طبق رای ماده صد  انجام شد.